تاریخچه ی دستکش لاتکس

تاریخچه ی دستکش لاتکس

مقاله دستکش لاتکس توسط مانوژ پارمار در تاریخ ۱۴ آگوست ۲۰۱۵ نوشته شده است.

سال ۱۸۸۳ درتاریخ به عنوان سالی که تزار الکساندر سوم تاج گذاری کرد در یاد خواهند ماند ، اما یک اختراع کمتر شناخته شده هم وجود داشت.

دستکش لاتکس در همین سال اولین ظاهر خود را به نمایش گذاشت اما در دهه ی بعد به عنوان قسمتی از پروسه ی جراحی پذیرفته شد.

در اواخر قرن نوزدهم ، دانش ما درباره ی علت عفونت بسیار از دانش امروزه ی ما محدود تر و ساده تر بود.

جراحان و دکتر های زیادی هم چنان بر این باورند که عفونت به دلیل میاسما است.

بو های بدی که میکروب های شناخته نشده و شناسایی نشده به همراه دارند به آرامی پیوندی ایجاد شد که باکتری ها به داخل زخم از طریق سطوح و ابزار و دست های جراحان وارد می شود.

بدین ترتیب در آستانه ی قرن ۲۰ ، دستکش لاتکس در عمل جراحی مانند بیهوشی رواج یافت‌.

بهرحال یک مسئله ی ضروری وجود داشت ، مسئله ی ضروری ای که نیاز به حل شدن داشت .

جراحان از سخت بودن حالت فشار دهنده ی دستکش لاستیکی در دستانشان شکایت داشتند.

به طور طبیعی مناسب برای اجازه دادن به دقت کار(نبود) ، دستکش لاتکس به پوست می چسبید و خارج کردن را بدون ایجاد ناراحتی و پاره کردن مشکل می کرد.

صنعت به این مشکل با مخلوط کردن تالک و اسپورهای لیکوپودیوم پاسخ داد اما در طی کشف اینکه قالب اسپور ها برای انسان سمی است ، تولید کنندگان تالک را فقط با لوبریکاسیون استفاده کردند .

این نوآوری برای ۴۰ سال دوام آورد تا زمانی که آشکار شد که تالک باعث ایجاد مشکلاتی برای بیمار و بهبودشان می شود و در طول جنگ جهانی دوم تالک در دستکش ها با نشاسته ی خوراکی جایگزین شد.

دستکش لاتکس و حل چالش های موجود

ماده ی جاذب ، همچنین ماده ی غیرتحریک کننده در نظر گرفته شد و لوبریکانت در دستکش لاتکس تاکنون باقی مانده است ، با پروسه ای که اکنون تصفیه می شوند بنابران هر دستکش آزادانه پوشیده شده است.

بهرحال چالش جدیدی هست ، همان طور که ما وارد قرن ۲۱ ام شدیم یک مشکل جدیدی نیز وجود دارد افزایش تعداد افرادی که به لاتکس حساسیت دارند ، برای اینکه چنین موردی وجود دارد نظرات متفاوتی با باورهایی از دانشمندن وجود دارد که علت اصلی این حساسیت  تعداد اشیا و محصولاتی است که دارای لاتکس هستند.

به نظر می رسد این واکنش آلرژیکی با پودری که در دستکش ها وجود دارد بدتر می شود بدین ترتیب بخش گسترده ای از دستکش ها دیگر پودری نیستند .

بسیاری از این دستکش های جراحی اکنون در پروسه ی کلراسیون درجه بندی و آزمایش می شوند تا سطوح دستکش ها کمتر چسبناک شوند.

دستکش لاتکس همچنان در تمام قدم های زندگی نقشی را بازی می کند ، از تئاتر جراحی گرفته تا سالن خالکوبی و حتی امروزه نیز به تکامل خود ادامه می دهد.

لطفا رده ی کامل ما از دستکش لاتکس را در فروشگاه تجهیزات پزشکی سدان ببینید.

*** جهت بررسی قیمت و خرید انواع دستکش پزشکی لاتکس، وینیل، جراحی و نیتریل با کارشناسان ما در تماس باشید.