هانتر راد - تاندون مصنوعی
هانتر راد در چه مواردی برای تاندون استفاده می شود؟

تاندون قسمتی مهمی از بدن است که سلامت آن برای حرکت دست و پا ضرورت دارد. کشیدگی یا پارگی تاندون باعث اختلال در حرکت دست و پا می شود. این قسمت به دلایل مختلفی از جمله فعالیت زیاد و یا کشیدگی دچار آسیب می شود. اگر تاندون به طور کلی از دست رود، پزشک به جای آن از هانتر راد استفاده می کند. در ادامه به توضیح بیشتر این محصول و روش استفاده از آن می پردازیم.

چرا از هانتر راد استفاده می شود؟

هانتر راد یک روش جایگزین برای ترمیم تاندون های آسیب دیده بیماران است. این روش زمانی کاربرد دارد که ترمیم تاندون به هیچ عنوان ممکن نباشد. در واقع زمانی که تاندون آنقدر آسیب دیده باشد که پزشک نتواند آن را بازسازی کند، از هانتر راد استفاده می کند. این وسیله با یک جراحی همراه با بیهوشی در بدن بیمار قرار می گیرد.

جراحی هانتر راد چگونه انجام می شود؟

پزشک برای انجام این جراحی 2 مرحله را پشت سر می گذارد. در مرحله اول از یک میله شکارچی استفاده می شود. این میله برای تولید پوسته تاندون پرونون سالم در داخل دست یا پای بیمار قرار می گیرد. در واقع با تحریک بدن، تاندون پرونون تولید می کند.

در مرحله دوم جراحی پزشک تاندون هالوس فلکسور را در بدن قرار می دهد. زمانی که تاندون پرونئال به طور کامل آسیب دیده باشد، این روش کاربرد دارد.

مزیت استفاده از هانتر راد

بریدگی یا آسیب شدید تاندون قدرت حرکت دست و یا پا را از بین می برد. حتی خم کردن این اعضا هم به سختی انجام می شود. پزشک برای جایگزین کردن تاندون های پاره شده، از هانتر راد استفاده می کند. تنها کاری که بیمار باید انجام دهد، بی حرکت نگه داشتن دست بعد از جراحی است. تا زمان بهبودی کامل باید عضو جراحی شده بدون حرکت بماند.

چه زمانی از هانتر راد استفاده می شود؟

با توجه به اینکه استفاده از هانتر نسبت به بازسازی تاندون حرکت اعضا را سخت تر می کند، پزشک تنها در برخی از شرایط حاد از این روش استفاده می کند. اگر بعد از پارگی یا آسیب تاندون، عضو بدون حرکت بماند، بعد از مدتی باعث ایجاد چسبندگی در تاندون می شود.

در چنین شرایطی حتی بازسازی و ترمیم تاندون بدون نتیجه باقی می ماند. پزشکان برای درمان، چاره ای جز استفاده از هانتر راد ندارند.

تجهيزات پزشکي سدان  يکي از بزرگترين فروشگاه هاي کشور که به صورت 24 ساعته و آنلاين در ايران فعاليت دارد از قسمت هاي مختلف سايت سدان مد ديدن فرماييد.