طریقه خرید و فروش وسایل و تجهیزات دست دوم پزشکی

وسایل و تجهیزات پزشکی دست دوم در روند کاهش هزینه ها بسیار حائز اهمیت هستند.

وسایل و تجهیزات پزشکی بسیار گران قیمت هستند، مخصوصا وقتی که یک بیمار در حال پرداخت صورت حساب های بسیار سنگین پزشکی است.

بسیاری از بیماران برای کاهش هزینه های درمان خود سعی می کنند که وسایل پزشکی دست دوم خریداری کنند. خرید و فروش محصولات دست دوم می تواند یک کار بسیار سودآور باشد، مخصوصا اگر شخص بداند که چه وسایلی را باید خرید و فروش کند.

اگر صاحب آن وسایل فوت کرده باشد بسیار بهتر است، زیرا آن شخص دیگر حضور ندارد تا به شما اعتراض کند. چندین راه برای خرید محصولات پزشکی و فروش آن ها به افرادی نیازمند وجود دارد.

قسمت اول : خرید تجهیزات پزشکی دست دوم

خرید تجهیزات پزشکی دست دوم

1- آیا باید تجهیزات پزشکی دست دوم را آنلاین بخریم ؟

از یک شخص مرده انتظار یک جواب سریع را نداشته باشید، زیرا او نمی تواند پاسخگو باشد. سایت های آنلاین زیادی وجود دارند که محصولات پزشکی دست دوم را به قیمت های متفاوت می فروشند. برخی از سایت های اصلی، می توان به سایت ebay.com و یا craigslist.com و در ایران می توان به نمونه سدان مد اشاره کرد.

و برای سایت های بخصوصی که فقط محصولات پزشکی می فروشند می توان به سایت های سدان مد به آدرس https://sedanmed.com اشاره کرد.

  •  شما برای پیدا کردن محصول مورد نظر خود مانند مانیتور علائم حیاتی، دستگاه الکتروشوک و یا وسایل تصویر برداری باید در این سایت ها جست وجو کنید. جست و جو در بیشتر از یک سایت کمک میکند تا شما محصول خود را با قیمت های متفاوت بیابید و به آن قیمتی که برایتان به صرفه تر است آن را خریداری کنید.

2- خرید حراجی های انحلالی ( مزایده های ) وسایل و تجهیزات پزشکی دست دوم عاقلانه است ؟

به حراجی های انحلالی ( مزایده های ) وسایل و تجهیزات پزشکی دست دوم سر بزنید.

ارائه دهندگان تجهیزات پزشکی اکثرا حراجی های انحلالی دارند و در این حراجی ها وسایل قدیمی و یا استفاده شده را که توسط ارائه دهندگان در خدمات حمل و نقل فروخته شده است را به حراج می گذارند.

حتما و حتما و حتما در نظر داشته باشید که خرید از مزایده ها معطوف به رعایت شرایط خاصی است که اگر به صورت کامل مد نظر قرار داده نشود می تواند عواقب بدی را به دنبال خود داشته باشد.

3- در جاهایی که تجهیزات پزشکی دارند، به دنبال وسایل و تجهیزات پزشکی دست دوم حراجی باشید.

در جاهایی که تجهیزات پزشکی دارند، به دنبال وسایل و تجهیزات پزشکی دست دوم حراجی باشید.

اگر مرکز پزشکی ای مانند درمانگاه، بیمارستان یا مرکز جراحی در اطراف شما وجود دارد که در حال جابه جایی و یا در معرض تعطیلی است، به آن سر بزنید تا ببینید که حراجی یا مزایده تجهیزات و لوازم پزشکی دارند یا خیر.

در برخی از مراکز پزشکی امکان دارد که وسایل قدیمی را با خود جابه جا نکنند و یا آن ها را با وسایل جدید تر تعویض کنند، در این مراکز شما میتوانید امکانات دست دوم با قیمت بسیار مناسب پیدا کنید.

  • اکثر مراکز پزشکی وسایل فروشی خود را بر روی سایت های آنلاینی که وسایل پزشکی می فروشند ( مانند سایت تجهیزات پزشکی دست دوم سدان )،قرار می دهند و تبلیغ می کنند. شما باید به سایت های مراکز پزشکی اطراف خود که وسایل خود را برای فروش قرار داده اند، سر بزنید.
با ارائه دهندگان خدمات بهداشتی که قصد فروش وسایل قدیمی خود را دارند، صحبت کنید.
با ارائه دهندگان خدمات بهداشتی که قصد فروش وسایل قدیمی خود را دارند، صحبت کنید.

4- با ارائه دهندگان خدمات بهداشتی که قصد فروش وسایل قدیمی خود را دارند، صحبت کنید.

با ارائه دهندگان خدمات بهداشتی مانند دکتر و یا دکتر خانوادگی خود ارتباط برقرار کنید و سوال کنید که آیا وسایل پزشکی قدیمی دارند که قصد فروش آن را داشته باشند.

این کار ممکن است شما را به دیگر پزشکانی که قصد فروش وسایل قدیمی خود را دارند، وصل کند.

  •  سعی کنید هنگام صحبت کردن با ارائه دهندگان وسایل پزشکی، وسیله ای که می خواهید کاملا مشخص باشد. برای مثال اگر به دنبال مدل خاصی از ویلچر هستید از دکتر خود بپرسید که آیا دکتر دیگری را میشناسد که قصد فروش مدل دست دوم آن را داشته باشد.

قبل از خرید مطمئن شوید که تجهیزات درمانی مورد نظر شرایط خوبی دارد و سالم است.

5- قبل از خرید مطمئن شوید که آیا تجهیزات پزشکی دست دوم مورد نظر شرایط خوبی دارد و سالم است ؟

وقتی به دنبال تبلیغات برای یک کالا هستید، حواستان باشد که در تبلیغ مورد نظر چندین عکس از وسیله موجود باشد تا ببینید که وسیله سالم است یا خیر.

با دقت وسیله را بررسی کنید تا آسیب دیدگی، خراش یا علامت خاصی نداشته باشد.

اگر وسیله پزشکی مورد نظر آسیب دیدگی خاصی داشته باشد، فروشنده موظف است در تبلیغ خود آن را بیان کند.

اگر فروشنده این کار را نکرده بهتر است آن را خریداری نکنید زیرا ممکن است فروشنده آن مشکوک و یا سر به هوا باشد و نخواهد عیب دستگاه خود را بازگو کند، تا بتواند سریع تر پول آن را دریافت کند.

  • بهتر است که از طریق اطلاعاتی که برای تماس در تبلیغ قرار داده اند با فروشنده مورد نظر ارتباط برقرار کنید و سوالاتی درباره محصول بپرسید تا از کیفیت و شرایط آن مطمئن تر شوید. ارتباط برقرار کردن با فروشنده شما را در خرید اینترنتی آسوده خاطر تر می کند و باعث میشود که شما کاملا آگاه باشید در حال خرید چه وسیله ای هستید.

قسمت دوم : فروش محصولات پزشکی کارکرده ( دست دوم )

فروش محصولات پزشکی کارکرده ( دست دوم )

1- حواستان به تجهیزات درمانی که ارزش بازخرید بالایی هست ؟

اگر وسایل و تجهیزات پزشکی دست دوم شما در شرایط خوب و سلامتی هستند و همچنان مورد استفاده متخصصان پزشکی اند، شما به راحتی می توانید برای آن خریدار پیدا کنید.

به هر حال برخی از وسایل و امکانات خریدار بیشتر دارند و شما باید به وسایل با ارزش باز خرید بالا توجه کنید.

این محصولات دارای قیمت های رقابتی زیادی هستند، بهتر است همان موقع خرید، ارزش بازخرید آن را نیز فاکتور کنید. برخی از وسایل معروف که باز خرید بالایی دارند عبارت اند از :

  • ویلچر
  • دستگاه های بیهوشی
  • میز های جراحی
  • دستگاه های الکتروشوک
  • تهویه کننده هوا
  • پمپ سرنگ و تزریق سرم
  • مانیتور علائم حیاتی بیماران
  • انکوباتورها
  • گرمکن های نوزادان
  • میکروسکوپ های جراحی
  • دستگاه نوار قلب

تجهیزات درمانی دست دوم  را تمییز کنید.

2- آیا تجهیزات پزشکی دست دوم  را قبل از فروش تمیز می کنید ؟

قبل از اینکه وسایل و تجهیزات پزشکی دست دوم خود را بفروشید باید آن را طوری تمییز کنید به شکل روز اول خود شبیه شود.

برای مثال اگر  می خواهید یک ویلچر دست دوم بفروشید باید صندلی را کاملا تمییز کنید، چرخ های آن را تمییز کنید و مطمئن شوید که چرخ های آن درست کار کند.

  • با تمییز کردن وسیله خود فروشنده را مطمئن می کنید که این کالای پزشکی مناسب فروش است و حتی در تبلیغات نیز جذاب تر دیده می شود. وقتی که کالا تمیز است و در بهترین شکل خود قرار دارد راحت تر می توان تعیین کرد که چقدر از آن وسیله استفاده شده است. شما بعدا می توانید میزان مصرف آن را در فاکتور خود درج کنید.

از وسایل و تجهیزات پزشکی دست دوم عکس برداری کنید.

3- از وسایل و تجهیزات پزشکی دست دوم عکس برداری کنید.

هنگامی که وسیله را تمییز کردید و در بهترین حالت خود قرار دارد، از چندین زاویه متفاوت از آن 4 یا 5 تا عکس خوب بگیرید. می توانید از این عکس ها در تبلیغات خود استفاده کنید.

  •  بهتر است از یک دوربین دیجیتال برای عکاسی استفاده کنید. خوب است هنگام عکس گرفتن از یک نفر بخواهید که از وسیله استفاده کند تا نشان دهید که آن وسیله سالم و قابل استفاده است.
  • وسیله را مقابل یک پیش زمینه سفید قرار دهید تا در عکس ها راحت تر دیده شود. سعی کنید در عکس ها فقط وسیله مورد نظر قرار داشته باشد، یعنی وسایل دیگری در عکس نباشد، بخصوص وسایلی که برای فروش نیستند. در عکس ها از نور مناسب استفاده کنید و سعی کنید عکس هایتان دارای کیفیت بسیار بالایی باشند تا کیفیت تبلیغ شما نیز بالا رود.
  • هنگام عکس برداری خوب است که خرابی ها و ایراد های دستگاه را بیان کنید. برای اینکه در تبلیغ خود صداقت را کاملا رعایت کنید از خراش ها و آسیب های آن نیز عکس  برداری کنید.

وسایل و تجهیزات پزشکی دست دوم را بصورت آنلاین تبلیغ کنید.

4- وسایل و تجهیزات پزشکی دست دوم را بصورت آنلاین تبلیغ کنید.

سایت هایی مانند سایت تجهیزات پزشکی دست دوم سدان که در حال مطالعه آن هستید و همگی به زبان فارسی هستند و زیر مجموعه شرکت تجهیزات پزشکی سدان می باشند، با گرفتن مقدار کمی هزینه به شما این اجازه را می دهند که وسایل دست دوم خود را برای فروش بروی آنها قرار دهید. سایت هایی مانند medibid.com ، usedhm.com ، disabledgear.com و یا dremed.com سایت هایی هستند که فقط مختص وسایل پزشکی هستند و شما با پرداخت مقدار کمی هزینه می توانید وسایل پزشکی خود را در آن تبلیغ کنید.

  • می توانید به مجمع های آنلاینی که مربوط به معلولیت خاصی هستند سر بزنید و در آنجا وسایلی را که احساس می کنید به درد کسی در آن مجمع میخورد، تبلیغ کنید. در این روش مستقیما با افرادی که نیازمند آن وسایل هستند، در ارتباط هستید.

وسایل و تجهیزات پزشکی دست دوم را به مغازه های دست دوم فروشی، بفروشید.

5- وسایل و تجهیزات پزشکی دست دوم را به مغازه های دست دوم فروشی، بفروشید.

بسیاری از فروشگاه های تجهیزات پزشکی ( مانند تجهیزات پزشکی سدان ) بابت وسایل دست دوم پزشکی به شما پول یا اعتبار فروشگاه می دهند. شما می توانید محصول را به ما بفروشید، با این کار شما فقط درصدی از پول آن را دریافت می کنید. اکثر فروشگاه ها با توجه به نیاز خود و سلامت دستگاه آن ها را خریداری می کنند.

  • برخی از فروشگاه های تجهیزات پزشکی میتوانند وسایل آسیب دیده را تعمیر و آن ها را به دستگاه های قابل فروش تبدیل کنند. این کار مانع دور انداختن وسایل شما میشود و باعث میشود که از وسیله سودی به شما برسد.

با محل هایی که در منطقه شما کالای پزشکی دارند، تماس بگیرید. 

6- با محل هایی که در منطقه شما کالای پزشکی دارند، تماس بگیرید.

اگر این مکان ها در اطراف شما وجود دارد با آنها تماس بگیرید و فروختن وسایل و تجهیزات پزشکی دست دوم خود به آنها را پیشنهاد دهید. برخی از این مکان ها که توسط مردم عادی به وجود آمده اند، امکان دارد که در برخی از وسایل پزشکی کمبود داشته و قصد خرید آنها را با قیمتی کمی ارزان تر از شما داشته باشند.

  • بهتر است قبل از اینکه وسایل را خودسر جلوی درب آنها ببرید، با آنها تماس بگیرید، ممکن است وسیله ای بزرگ را با خود تا آنجا حمل کنید و آنها قصد خرید آنرا نداشته باشند. یادتان باشد که عکس های وسیله را برای این مجموعه ها ارسال کنید و جزئیات آن را برایشان ارسال کنید تا آنها از وضعیت جنسی که قصد خریدش را دارند، آگاه باشند.

باز کردن یک مغازه وسایل و تجهیزات پزشکی دسته دوم فروشی را در نظر داشته باشید.

7- راه اندازی و تاسیس یک مغازه وسایل و تجهیزات پزشکی دسته دوم فروشی را در نظر داشته باشید.

باز کردن یک مغازه دست دوم فروشی ممکن است بسیار زمان بر باشد، زیرا شما باید از فروشنده های دیگر وسایل پزشکی خاص را خریداری کرده تا انبار خود را کامل کنید. اگر خود وسایل پزشکی دست دون زیادی دارید که دیگر نیازمند آن نیستید، خوب است که برای فروش آنها خودتان یک مغازه باز کنید و با این کار بیشترین سود از فروش آنها نصیب خودتان می شود.

  • در ذهن داشته باشید که فروشگاه های دست دوم فروشی پزشکی آنلاین زیادی وجود دارد که هم انبار آنها پر و متنوع است و هم آن ها مشتریان خود را دارند. بهتر است که با فروختن یک سری وسایل خاص و یا فروختن وسایل مورد نظر یک سازمان خاص، فروشگاه خود را از دیگران متمایز کنید.

تماس با ما

0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.