مجله و آموزش سدان مد

نخ جراحی استیل وایر کالسوت

نخ های جراحی امروزه کاربرد گسترده ای در زمینه های مختلف پزشکی دارند. بخیه یکی از مهم ترین کارهایی است که پزشکان پس از عمل انجام می دهند که در صورت استفاده نادرست از نخ بخیه ممکن است که تمام زحمت های تیم جراحی از بین برود.

یکی از پرکاربردترین نخ های بخیه، نخ جراحی استیل وایر کالسوت است که با کاربردی آسان در عمل های مهم به کمک پزشکان می آید. بنابراین اگر تمایل دارید که با این نوع نخ ها و مزایای آن ها آشنا شوید؛ در ادامه با ما همراه باشید.

با نخ جراحی استیل وایر کالسوت آشنا شوید

این نوع از نخ های جراحی قابلیت جذب ندارند. به این معنا که در بافت های درونی بدن که امکان شکاف دوباره برای کشیدن آن ها توسط پزشک وجود ندارد؛ از این نخ ها استفاده نمی شود. نخ جراحی استیل در دسته فولادهای آلیاژ شده قرار دارد و این ترکیب ضدزنگ محسوب می شود.

ترکیب آلیاژی آن آهن، کروم و نیکل است و هیچ گونه روکشی روی نخ جراحی استیل وایر کالسوت وجود ندارد. این نوع نخ های جراحی به هیچ وجه آسیبی به پوست و بافت وارد نمی کند. همچنین خبری از واکنش های آلرژیک پوستی نیز در استفاده از این نخ ها نیست.

در کنار آن ها سوزن هایی نیز مخصوص بخیه با این نوع از نخ استیل وایر وجود دارند که کوتاه و خمیده هستند. در بعضی از آن ها سوزن های بخیه در کنار نخ قرار دارد و در بعضی دیگر در بسته بندی های متفاوت و جدا ارائه می شوند.

البته باید بدانید که در بیشتر داروخانه ها و تجهیزات پزشکی این سوزن ها از نخ بخیه جدا هستند و در بسته های مستطیل شکل در مراکز مربوط ارائه می شوند. در این موارد پزشک باید نخ را وارد سوزن کرده و از آن برای بخیه و ترمیم قسمت های آسیب دیده استفاده کند.

مزیت های نخ جراحی استیل وایر کالسوت

آیا از مزایای نخ های جراحی وایر استیل اطلاع دارید؟ این نخ ها مزایای بی شماری دارند که در این قسمت این موارد را ذکر می کنیم. در صورتی که به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این نخ ها تمایل دارید؛ با ما همراه باشید.

  • سرعت عمل بالا

در مواردی که نخ و سوزن بخیه در یک بسته بندی قرار دارند؛ این امکان فراهم است که برای ضرورت های پزشکی که وقت بسیار اهمیت دارد؛ از آن ها استفاده کنید. علاوه بر آن به دلیل خمیدگی این سوزن پزشک به راحتی و با صرف کم ترین زمان بافت های آسیب دیده را بخیه می زند.

درواقع وجود نخ و سوزن در کنار یکدیگر به کار پزشک سرعت می بخشد که این مورد در عمل های جراحی بسیار حائز اهمیت است. در برخی از عمل ها مانند عمل های ارتوپدی که اگر بیشتر طول بکشد؛ بیمار با افزایش درد رو به رو خواهد بود؛ این نخ ها با کاربرد آسان و انعطاف پذیری بالا به کمک پزشک می آیند.

  • واکنش کم با بافت

یکی از مزایایی که باید نخ های بخیه داشته باشند؛ این است که به راحتی با بافت های بدن واکنش ندهند و باعث آسیب به بافت ها نشوند. نخ جراحی استیل وایر کالسوت با واکنش پذیری کم مانع از التهاب و افزایش زمان ترمیم می شود.

  • استریل و سهولت در بخیه زدن

این نوع از نخ ها استریل هستند و به راحتی و بدون درگیری با بافت های بدن به پزشک در عمل های جراحی کمک می کند. درواقع هنگام بخیه نخ نباید به بافت فشاری اعمال کند که در تولید نخ جراحی استیل وایر کالسوت به خوبی این موضوع رعایت شده است.

  • کیفیت بالا

نخ جراحی استیل وایر کالسوت با استفاده از آلیاژ فولادی محکم و ضدزنگ تولید شده است و مانع از بروز هر گونه شکستگی در عمل می شود. همچنین علاوه بر سهولت در استفاده و افزایش سرعت حین عمل جراحی، به دلیل استفاده از مواد مصنوعی باکیفیت از بروز هرگونه آسیب و التهاب در بافت و پوست جلوگیری می کند.

جالب است بدانید که این نخ ها با وجود کیفیت بالا بسیار به صرفه هستند و به راحتی در مراکز پزشکی یافت می شوند.

  • غیرقابل جذب

یکی از مشکلات نخ های بخیه قابل جذب این است که پس از عمل بخیه این امکان وجود دارد که با جذب در بافت های داخلی بدن مکان مناسبی را برای رشد انواع باکتری ها فراهم کنند. بهتر است بدانید که این مشکل در نخ جراحی استیل وایر کالسوت مشاهده نمی شود.

زیرا این نخ ها غیرقابل جذب هستند و برای استفاده در مدت زمان طولانی هیچ مشکلی را به وجود نمی آورند و استحکام کششی با گذر زمان در آن ها تغییری ایجاد نخواهد کرد. علاوه بر این موارد، زمانی که در بافت های داخلی بدن بیمار از این نخ ها استفاده شود؛ بین بافت ها باقی می مانند و پس از گذشت مدت زمانی خصوصیات بافت را به خود می گیرند.

نکات مهم در رابطه با نخ جراحی استیل وایر کالسوت

در رابطه با اینکه چه نوع نخ جراحی بهتر است؛ باید بدانید که این امر یک معیار کلی ندارد. باید توجه داشت که این نخ ها متناسب با شرایط بیمار، نوع آسیبی که به او وارد شده است، تجربه ای که کادر پزشکی دارند و همچنین روش جراحی انتخاب می شوند.

بنابراین دقت کنید که برای بیمارانی که به آلیاژهای به کار رفته در نخ جراحی استیل وایر حساس هستند؛ نباید از این گونه نخ های بخیه استفاده شود. همچنین باید پیش از انتخاب نخ بخیه به سوزنی که قصد استفاده از آن را دارید نیز توجه شود.

نحوه گرفتن سوزن و نوع گره زدن باید قبل از شروع عمل بررسی و تمام نکات و احتمالات در نظر گرفته شود. نخ هایی که از جنس استیل هستند؛ برای یک بار این امکان وجود دارد که از آن ها استفاده کنید. به طوری که با استریل دوباره دیگر قابلیت به کارگیری آن ها وجود ندارد. بنابراین جهت کاربرد مجدد نباید از نخ خای جراحی استیل وایر کالسوت استفاده کنید.

در پایان

نخ جراحی استیل وایر کالسوت از جنس آلیاژهای فولادی است که کروم و نیکل و آهن ترکیبات آن را تشکیل می دهد. همچنین در اغلب موارد هیچ گونه آسیبی به پوست یا بافت های درونی بدن وارد نمی کنند. در متن بالا به توضیحاتی در رابطه با این نوع از نخ ها پرداختیم.

به طوری که از مزایای فوق العاده این نوع از نخ ها به استحکام و مقاومت کششی بالا، خاصیت غیرقابل جذب، واکنش پذیری پایین و موارد دیگر اشاره کردیم. همچنین گفته شد که پیش از انتخاب یک نخ بخیه باید مواردی همچون نوع عمل و زخم بیمار را در نظر بگیرید و سپس نسبت به استفاده از نخ های جراحی اقدام کنید.

ضمن اینکه یکی از اصول لازم برای عمل موفق حضور کادری مجرب برای تشخیص نحوه گره زدن بخیه و طراحی آن بدون آنکه به بافت های بدن بیمار آسیبی وارد کند؛ است. در نهایت نیز اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر و خرید این نخ ها هستید؛ پیشنهاد می دهیم که با مشاوران سدان ارتباط برقرار کنید و پس از آن این نخ ها را با قیمتی مقرون به صرفه از سایت ما بخرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *