مجله و آموزش سدان مد

سوند فولی آنتی باکتریال نقره دار

سوند فولی آنتی باکتریال نقره دار

سوند فولی برای کمک به بیمارانی کاربرد دارد که قادر به دفع ادرار نیستند. بیمارانی که اغلب عمل جراحی انجام می‌دهند و یا به دلیل مشکلات حرکتی نمی‌توانند دفع ادرار کنند، از سوند فولی برای آن‌ها استفاده می‌شود. در برخی از بیماران استفاده از این روش فقط برای مدت چند روز است. بنابراین نه تنها مشکلی را برای آن‌ها ایجاد نمی‌کند، بلکه روش مناسبی برای طی کردن روند درمان نیز محسوب می‌شود.

اگر مدت زمان درمان طولانی باشد و یا بیمار مجبور باشد برای مدت طولانی (بیش از یک ماه) از سوند استفاده کند، احتمال عفونت مجاری ادراری در او وجود دارد. زیرا اتصال یک لوله به بدن در حالی که قسمتی از آن در خارج از بدن قرار دارد، باعث ورود باکتری‌های مضر به داخل بدن می‌شود. به همین دلیل این دسته از بیماران باید از سوند‌های مخصوص استفاده کنند.

یکی از بهترین سوند‌هایی که مانع از ورود باکتری‌ها به داخل بدن بیمار می‌شود، سوند فولی آنتی باکتریال نقره دار است. در ادامه به توضیح بیشتر این محصول پزشکی می‌پردازیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

سوند فولی آنتی باکتریال نقره دار چیست؟

چه زمانی از سوند فولی آنتی باکتریال نقره دار استفاده می‌شود؟

ویژگی‌های سوند فولی آنتی‌باکتریال

مزیت سوند فولی آنتی‌باکتریال نقره‌دار نسبت به سوند‌های معمولی

نحوه استفاده از سوند فولی آنتی‌باکتریال نقره‌دار

سوند فولی آنتی باکتریال نقره دار چیست؟

سوند‌های آنتی‌باکتریال ضد میکروب هستند و بنابراین برای بیمارانی که باید مدت زمان طولانی از این وسیله استفاده کنند، بهترین گزینه است. سوند برای باز نگه داشتن مسیر ادراری در بیماران، باعث نفوذ باکتری‌ها و میکروب‌ها به داخل بدن (مثانه و کلیه) می‌شود. سپس تضعیف سیستم ایمنی بدن را به دنبال دارد.

اما سوند فولی آنتی باکتریال نقره دار به دلیل داشتن مواد ضدباکتری (نقره) خطر عفونت ادراری و مثانه را در بیماران تا حد زیادی کاهش می‌دهد. یون‌های به کار رفته در تولید این سوند، مانع از تجمع باکتری‌ها می‌شود.

چه زمانی از سوند فولی آنتی باکتریال نقره دار استفاده می‌شود؟

سوند فولی آنتی باکتریال نقره دار زمانی کاربرد دارد که بیمار به مدت بیش از یک ماه به بستری شدن نیاز داشته باشد. همه‌ی بیمارانی که عمل جراحی انجام می‌دهند، تا مدت چند روز به آن‌ها سوند وصل می‌شود. اما به محض بهبودی و توانایی حرکت، پرستار سوند را از بیمار جدا می‌کند. اغلب بیماران نهایتاً تا یک هفته به سوند نیاز دارند. در این مواقع خطر عفونت ادراری در بیماران به دلیل استفاده از سوند نادر است.

اگر بیمار به دلیل تشخیص پزشک نباید از جای خود حرکت کند، بهترین راه برای دفع ادرار، استفاده از سوند فولی آنتی باکتریال نقره دار است. در این صورت هم دفع ادرار بدون حرکت بیمار انجام می‌شود و هم از عفونت مثانه و ادراری پیشگیری می‌شود.

همچنین اگر بیماران سیستم ایمنی ضعیف داشته باشند، حتی برای استفاده از سوند برای مدت یک هفته به این محصول نیاز دارند. این محصول خطر عفونت را در بیماران ضعیف تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

ویژگی‌های سوند فولی آنتی‌باکتریال

سوند فولی آنتی‌باکتریال نقره‌دار نرم و انعطاف‌پذیر است. در واقع این سوند از مواد نرمی مثل سیلیکون و لاتکس تهیه می‌شود. اما روکش آن حاوی یون‌های نقره‌ است تا مانع از تجمع میکروب‌ها شود. این سوند را می‌توانید به مدت بیش از 3 ماه یا 12 هفته استفاده کنید.

مزیت سوند فولی آنتی‌باکتریال نقره‌دار نسبت به سوند‌های معمولی

سوند‌های معمولی اغلب از جنس لاتکس تولید می‌شود. انعطاف‌پذیری بالایی دارند. اما دوام آن‌ها زیاد نیست و باید بعد از چند روز تعویض شوند. از سوی دیگر سوند‌های معمولی مقاومت زیادی در برابر میکروب‌ها ندارند و بنابراین در صورت بی‌توجهی باعث عفونت ادراری و یا عفونت مثانه در بیمار می‌شود که یک بیماری به بیماری‌های قبلی او اضافه می‌کند. قیمت سوندهای معمولی ارزان‌تر است.

در حالی‌که سوند فولی آنتی باکتری نقره دار قیمت‌بالاتری دارد. طول عمر این سوند‌ها بیشتر است و تا مدت 4 ماه هم قابل استفاده است. این نوع سوند مانع از عفونت در مجاری ادراری بیماران می‌شود. اگرچه روکش آن‌ها از یون‌های نقره پوشیده شده است، با این وجود لوله‌ی سوند همچنان نرم و انعطاف‌پذیر است.

نحوه استفاده از سوند فولی آنتی‌باکتریال نقره‌دار

قبل از اینکه سوند به بدن بیمار نصب شود، باید مثانه‌ی او شستشو داده شود. در صورتی که بیمار دچار عفونت مثانه و یا عفونت ادراری باشد، استفاده از این محصول برای او دشواری‌های زیادی را به همراه دارد. از سوی دیگر روند درمان عفونت مثانه را هم به تأخیر می‌اندازد.

بنابراین براساس نظر پزشک ابتدا با دارو عفونت مثانه یا عفونت ادراری بیمار کنترل می‌شود. سپس قبل از نصب سوند فولی آتی باکتریال نقره دار مثانه شستشو داده می‌شود. قبل از نصب این سوند، باید دست‌ها با آب و صابون شسته شود. پوشیدن دستکش قبل نصب سوند ضرورت دارد.

برای نصب باید نوک سوند فولی را به سرم استریل و یا آب مقطر آغشته کنید و سپس آن را در مجاری ادراری بیمار قرار دهید. این کار تا هدایت سوند به سمت مثانه ادامه پیدا می‌کند. با تزریق آب مقطر داخل لوله‌ی سوند می‌توانید از فیکس شدن آن در داخل مثانه مطمئن شود.

کیسه‌ی سوند باید در پایین تنه‌ی بیمار قرار بگیرد. به طوری که زمان خروج ادرار به راحتی وارد کیسه شود.

تجهيزات پزشکی سدان  يکي از بزرگترين فروشگاه هاي کشور که به صورت 24 ساعته و آنلاين در ايران فعاليت دارد از قسمت هاي مختلف سايت سدان مد ديدن فرماييد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *