فیلم آموزش برش و استفاده از چسب پایه کیسه استومی یک تکه

خوب بیاید نگاهی به نحوه ی آماده سازی چسب کیسه استومی ، قبل از چسباندن آن بر روی پوست بیندازیم. سوراخ چسب باید دقیقا اندازه و هم سایز استوما باشد و مناسب آن باشد.

اگر سوراخ خیلی بزرگ باشد، پوست اطراف استوما در معرض ترشحات خارج شده از استوما قرار می گیرد و ممکن است که پوست این قسمت آسیب ببیند و اگر سوراخ بیش از حد کوچک باشد چسب نمی تواند به سطح استوما متصل شود.

سوراخ خیلی باریک حتی ممکن است که به خود استوما هم آسیب بزند. برای اینکه بتوانید سوراخ دقیق و خوبی روی چسب ایجاد کنید، باید حتما از یک راهنمای استوما ، یک مداد و قیچی های انحنا دار استفاده کنید.

قطر استوما در طول زمان تغییر میکند، پس حتما همیشه قطر و سایز استوما رو خوب بررسی کنید . به منظور تعیین قطر استومای خودتان از یک راهنمای استوما استفاده کنید.

سوراخ های برش مختلفی را در راهنمای استوما امتحان کنید تا سایز سوراخی که برای استومای شما مناسب است را پیدا کنید. اگر سوراخ خیلی بزرگ باشد، از پوست شما به خوبی محافظت نمیشود و اگر سوراخ خیلی کوچک باشد چسب به خوبی نصب و متصل نمیشود.

سوراخ باید دقیقا هم اندازه و هم سایز استومای شما باشد. اگر استومای شما بیضی شکل است که در نتیجه قطر های مختلفی برای اندازه گیری دارد، پس از نیم دایره های موجود در راهنمای استوما استفاده کنید.

بعد از اینکه با کمک راهنمای استوما اندازه ی استوما را ثبت کردید،از راهنمای استوما استفاده کنید تا خطوط برشی که متناسب با اندازه گیری شما هست را پشت چسب بسته بکشید.

بسته را کمی عقب بکشید تا مطمئن شوید که در زمان برش زدن سوراخ ، به خود بسته آسیبی نمی زنید. اگر سایز استومای شما منظم هست و شما قطر استومای خودتان را می دانید، پس تنها از راهنمای برش پشت چسب برای برش زدن استفاده کنید. اگر قطر آن را نمی دانید، از راهنمای استوما استفاده کنید.

بسته را کمی عقب بکشید تا مطمئن شوید که  در زمان بریدن سوراخ به خود بسته آسیبی نمی رسونین. در زمان برش هم از قیچی ای که نه خیلی بزرگ باشد و ترجیحا فرمی انحنایی داشته باشد، استفاده کنید. زمانی که فیلم محافظ چسب را برداشتید، می توانید از آن به عنوان راهنما برای آماده سازی چسب دفعه ی بعد استفاده کنید.

*** جهت خرید انواع چسب پایه کیسه کلستومی و یورستومی با کارشناسان تجهیزات پزشکی سدان در تماس باشید.