ماسک های تقلبی موجود در بازار با برچسب تاییدیه NIOSH!
ماسک های تقلبی موجود در بازار با برچسب تاییدیه NIOSH!

امروزه شاهد آن هستیم که هزاران ماسک تقلبی که ظاهرا دارای استاندارد NIOSH (سازمان ارائه استاندارهای ایمنی و بهداشت) هستند، در بازار به فروش می رسند. این ماسک ها از لحاظ حفاظت از دستگاه تنفسی اصلا مناسب نبوده و خطرات بسیاری را به دنبال دارند. هنگامی که NIOSH از این مسئله باخبر شد، موارد و هشدارهای ذیل را جهت آگاهی هرچه بیشتر کاربران، خریداران و تولید کنندگان ارائه داد.

نحوه تایید یک ماسک فیلتردار مورد تایید NIOSH

ماسک های فیلترداری که مورد تایید NIOSH هستند، برچسب تاییدیه بر روی بسته بندی ماسک یا بر روی خود محصول درج شده است (به عنوان مثال بر روی جعبه یا بر روی دستورالعمل مصرف).

علاوه بر این شما می توانید شماره تایید را در سایت  NIOSH Certified Equipment List یا NIOSH Trusted-Source جهت بررسی صحت و صقم آن بررسی کنید.

تمام ماسک های دارای تاییدیه NIOSH با نام های تجاری N95, N99, N100, R95, R99, R100, P95, P99, P100 روانه بازار شده اند.

چند نشانه تقلبی بودن محصول

  • هیچ گونه علامتی بر روی ماسک های معروف به اف اف پی (filtering face piece) اصلا وجود ندارد.
  • شماره تایید بر روی فیلتر یا هدبند وجود ندارد.
  • علامت NIOSH بر روی آنها درج نشده است.
  • در درج علامت NIOSH غلط املایی وجود دارد.
  • در ماسک از پارچه تزئینی یا سایر تزیینات (به عنوان مثال،پولک) استفاده شده است.
  • وجود علامت قابل استفاده برای کودکان نیز یکی از نشانه های تقلبی بودن محصول است چرا که NIOSH هیچ نوع ماسکی را برای کودکان تایید نمی کند.
  • ماسک های فیلتردار تقلبی به جای هدبند، دارای حلقه های گوش است.
RaxwellShanghai
ShanghaiDashengHealth
DTC3B
DTC3Z

ماسک هایی که در این تصاویر مشاهده کردید محصولات شرکت Dasheng Health Products Manufacture Co. Ltd’s هستند که اکنون در بازار عرضه می شوند. این محصولات با نام های تجاری ذیل به بازار عرضه شده است:

  • DTC3X داری شماره تایید (TC-84A-4329)
  • DTC3Wدارای شماره تایید (TC-84A-4335)
  • DTC3B دارای شماره تایید (TC-84A-4336)
  • DTC3Zدارای شماره تایید (TC-84A-8150)
  • و Raxwell RX9501P یا مدل های دیگر. دقت کنید که هیچ کدام از ماسک های دارای حلقه گوش شرکت SDH دارای تاییدیه NIOSH نمی باشند. (4/17/2020)
DTC3W
GFmasks

محصولات شرکت G&F نیز دارای تاییدیه NIOSH نمی باشد. تاییدیه NIOSH نه به عنوان برچسب بر روی جعبه و نه به عنوان علامت بر روی فیلتر این ماسک ها درج نشده است. (4/9/2020)

MaskinMasks

هر ماسک فیلترداری که با علامت تجاری Maskin به فروش می رسد هیچ وقت دارای تاییدیه NIOSH نبوده و تمامی آنها تقلبی می باشد. (4/9/2020)

MedicosWechat

تصاویری که در عکس مشاهده می کنید نمونه ای از ماسک های فیلتردار هستند. شرکت Medicos ماسک های N95 خود را با تاییدیه Moldex یا برچسب تایید Moldex روانه بازار کرده است. دقت کنید که تمامی این تاییدیه ها جعلی بوده و  تاییدیه Moldex متعلق به NIOSH نمی باشد. (3/12/2020)

YARK-kaku-masks

ماسک هایی که در این تصویر مشاهده می کنید دارای تاییدیه NIOSH نمی باشند. شرکت Yark دارای تاییدیه NIOSH و یا هیچگونه برچسب خصوصی نمی باشد. همچنین لازم به ذکر است که این ماسک های N95 دارای نشان CE اروپا نمی باشند. علاوه بر آن فرمت تاییدیه NIOSH به این شکل نمی باشد. (3/5/2020)

ماسک فیلتردار شماره K320 محصول شرکت The Guangzhou Weini Technology & Development Co., Ltdدارای تاییدیه NIOSH نمی باشد. تمامی تاییدیه های مربوط به شرکت GWT در سال 2009 لغو شد. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت user notice مراجعه کنید. هر یک از ماسک های شرکت GWT که در این سایت درج شده است، دارای تاییدیه NIOSH نمی باشد.

GWT-user-notice
burvagy

هیچ علامتی بر روی فیلتر وجود ندارد.
(11/6/2019)

 

burgavy-kids

NIOSH هیچ نوع ماسکی را برای کودکان تایید نمی کند. (11/6/2019)

burvagy-purple

هیچ علامتی بر روی ماسک وجود ندارد. (11/6/2019)

base-camp-white-with-NIOSH

این محصول توسط NIOSH تایید نشده است. هیچ لوگو یا تاییدیه NIOSH بر روی محصول ثبت نشده است. (11/6/2019)

base-camp-blue-n95

این محصول توسط NIOSH تایید نشده است. هیچ لوگو یا تاییدیه NIOSH بر روی محصول ثبت نشده است. (11/6/2019)

we-breathe

این محصول مورد تایید NIOSH نمی باشد. لوگو ثبت شده مورد تایید نیست. (11/6/2019)

ماسک های تقلبی موجود در بازار با برچسب تاییدیه NIOSH! 1

تصاویری که مشاهده کردید نمونه هایی از ماسک های تقلبی هستند. این ماسک ها به گونه ای به فروش می رسند که گویی دارای تاییدیه NIOSH هستند. شرکت Tongcheng YaGe Health Material، Co.Ltd دارای تاییدیه NIOSH نمی باشد. (10/23/2019)

PitBull2 (2)

 تصاویر بالا محصولات شرکت PitBull هستند که دارای تاییدیه NIOSH نمی باشند. (10/07/19)

 
 
ranger821combined

تصاویر بالا نمایشگر دو محصول شرکت Valpro Safety هستند. این محصولات  تقلبی هستند که با نام های تجاری Ranger 821 و RANGER 821V با برچسب تاییدیه 3M روانه بازار شده است. (6/19/19)

VogMask

این ماسک متعلق به شرکت Vogmask® می باشد. این ماسک اصلا مورد تایید NIOSH نمی باشد و هرگونه اطلاعات مندرج در این محصول صحت و صقم ندارد. 10/07/19)

Wein-N99-misrepresentation

این یکی دیگر از محصولات تقلبی است که مورد تایید NIOSH نمی باشد. کلیه مصوبات مربوط به محصولات (Wein (WPI در سال 2011 فسخ شد. با این حال ، وب سایت این تولید کننده همچنان اعلام می کند که ماسک ViraMask N99ESC توسط NIOSH تایید شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت View the user notice announcing the rescission مراجعه کنید.

ماسک های تقلبی موجود در بازار با برچسب تاییدیه NIOSH! 2

این یکی دیگر از محصولات تقلبی است که مورد تایید NIOSH نمی باشد. شرکت FitSeal دارای تاییدیه NIOSH نمی باشد. (2/19/2019)

zubi-ola-N95-gray-counterfe

این تصویر نیز نمایشگر یک سری ماسک های فیلتردار تقلبی است. این ماسک های فیلتردار به گونه ای فروخته می شوند که گویی دارای تاییدیه NIOSH هستند. شرکت Zubi-Ola دارای تاییدیه NIOSH نیست.

Kosto-Non-Approved-Mask

این نمونه ای از ماسک فیلتردار تقلبی N95 تقلبی است که مورد توجه NIOSH قرار گرفت. در حالی که شماره تاییدیه و برچسب معتبر است، کلمه NIOSH در قسمت جلوی ماسک به صورت اشتباه درج شده است و این ماسک تقلبی به راحتی قابل شناسایی است.

در ذیل یک تصویر آمده است که این تصویر نمایشگر یک ماسک مورد تایید NIOSH است:

mask-illustrationMisRep