مجله و آموزش سدان مد

نکات جالب برای استفاده از دستکش های یکبار مصرف در آشپزخانه

دستکش-آشپزخانه

آشپزخانه قلب خانه است. جایی است که اوقات خوش زیادی برای صرف غذای به همراه خانواده و همچنین صحبت های مهمی که اغلب به هنگام آماده شدن غذا رد و بدل می شود، به وجود می آورد. ما آشپزی می کنیم، می خوریم، سرگرم می شویم و همه اینها در زمان حضور در آشپزخانه اتفاق می افتد. آشپزخانه فقط قلب خانه نیست بلکه اتاقی برای کنترل بسیاری از کارهای خانه نیز می باشد. وظایف و مسئولیت ها در خانه به ابزارهای مناسب نیاز دارند. در واقع، دستکش یکبار مصرف برای انجام بسیاری از کارهای خانه، به ویژه در آشپزخانه وسیله ای مطلوب است. علاوه بر نظافت، این نکات جالب را برای استفاده از دستکش یکبار مصرف در آشپزخانه را در نظر بگیرید.

جلوگیری از سوزش دست

استفاده از دستکش آشپزخانه یک ترفند مناسب برای حفاظت دستان شما در مقابل سوزش حاصل از بریدن فلفل تند (سبز یا قرمز) است. اکثر مردم با خوردن فلفل احساس سوزش در دهان می‌کنند. احساس سوختگی ناشی از فلفل سبز به خاطر ترکیب شیمیایی به نام کسپاسین است که به ‌طور طبیعی در فلفل یافت می‌شود.

دستکش های یکبار مصرف مطمئن، مانند دستکش AMMEX با پودر و محافظ پلیمری وینیل ، یک لایه حفاظتی در مقابل سوزش پوست ایجاد می کنند. این پلاستیک برای رعایت ایمنی و بهداشت در انواع کارهای آشپزخانه، ابزاری ایده آل است. پوشیدن دستکش به دلیل پودر به‌کاررفته در داخل آن و همچنین آستین لبه دار آن ، حتی اگر دستان شما مرطوب باشد، بسیار آسان است. بنابراین این دستکش هنگام کار در آشپزخانه، عرق دستان شما را جذب می کند و در نتیجه احساس راحتی بیشتری می کنید.

جداسازی زرده تخم مرغ

جدا کردن زرده تخم‌مرغ از سفیده‌ی آن یکی از کارهای آشپزی است که عموماً افراد از انجام آن وحشت دارند. اغلب آشپزها ترجیح می‌دهند از دستان خود یا پوسته خود تخم‌مرغ برای جدا کردن آن‌ها استفاده کنند. برای کسانی که دوست ندارند خراب کاری کنند و می‌خواهند کار کردن با مواد غذایی سالم را تمرین کنند، پوشیدن دستکش های یکبار مصرف مانند AMMEX GPX3 وینیل یک راه حل کاملا مناسب است.

این دستکش وینیل یکبار مصرف دارای پوشش پلیمری نرمی است که وقتی نیاز به یک جفت دستکش تازه دارید، به راحتی می توانید آن را دربیاورید و دستکش هایتان را تعویض کنید. نه تنها ونیل ارزان تر از لاتکس و نیتریل است، بلکه حالت کششی کمتری دارد. ماده‌ی پی‌ وی ‌سی وینیل نیز دارای حساسیت لمسی بسیار عالی است و برای انجام کارهای مربوط به پخت و پز ایده آل است.

درست کردن سالاد

یکی دیگر از نکات جالب برای استفاده از دستکش یکبار مصرف در آشپزخانه برای درست کردن سالاد است. بیشتر سرآشپزها عقیده دارند که بهترین ابزار برای مخلوط کردن سالاد، دستان شماست. استفاده از دستکش های یکبار مصرف در آشپزخانه باعث می شود که آماده‌سازی غذا برای شما و خانواده‌تان تمیزتر و سالم تر باشد. استفاده از دستکش برای مخلوط کردن سالاد، اجازه می دهد که هوا به مواد داخل برسد و مواد تشکیل دهنده را به روش مؤثرتری ترکیب می‌کند. سس را در امتداد دیواره‌ی کاسه بپاشید، سپس با دست های پوشیده شده با دستکش سبزی ها را به آرامی مخلوط کنید تا سس به شکل یکنواخت بین آنها پخش شود. پس از آماده شدن غذا، نیازی به شستن دست ها نیست!

حفاظت در برابر بوی قوی مواد غذایی

تماس با موادی مانند پیاز، سیر و غذاهای دریایی، دلیل خوبی برای پوشیدن دستکش یکبار مصرف در آشپزخانه است. گاهی اوقات پس از دست زدن به این غذاها، حتی پس از شستشوی چند باره دست بوی نامطبوع آن‌ ها را از بین نمی‌برد. انتخاب دستکش یکبار مصرف حاوی وینیل آبی هنگام لمس غذاهای با بوی قوی بسیار مناسب است. دستکش وینیل حاوی پروتئین‌های لاتکس نیست، بنابراین افراد دارای حساسیت به لاتکس می توانند با خیال راحت و مطمئن کار کنند. این دستکش حتی در محیط کار، معمولاً برای خدمات غذایی، سرایداری و لوله کشی استفاده می شوند . دستکش وینیل یک دستکش یکبار مصرف رایج در محل کار و خانه است.

باز کردن درب ظروف

دستکش یکبار مصرف یک ابزار ضروری در آشپزخانه است، به ویژه هنگامی که برای باز کردن درب های محکم شیشه ها به کار می آید. دستکش های نیتریل مانند دستکش یک بار مصرف نیتریل نارنجی برای کار سنگین از نوع AMMEX ، 60 % سطح بیش تری نسبت به یک دستکش نیتریل استاندارد دارد و قدرتی بیش از 3000 برش الماس در هر دستکش برای محکم گرفتن اشیا دارد. درپوش را به آرامی در دست بگیرید و بپیچانید، دستکش یکبار مصرف قدرت گرفتن شما را افزایش می دهد و به آسانی درپوش را باز خواهید کرد. همچنین این نوع از دستکش ها مقاومت شیمیایی بسیار بالاتری نسبت به مواد شیمیایی عادی دارند و برای نظافت در آشپزخانه بسیار مناسب هستند بخصوص زمانی که قرار گرفتن در معرض محصولات تمیزکننده، نگران‌کننده است.

مانع حفاظتی در برابر بیماری های غذایی

این نکات جالب برای استفاده از دستکش های یکبار مصرف در آشپزخانه، نه تنها در وقت صرفه جویی می کنند و خراب کاری را به حداقل می رسانند بلکه یک مانع در برابر انتقال بیماری های ناشی از غذا به وجود می آورد.

طبق گزارش CDC، بیش از 250 نوع بیماری مختلف غذایی وجود دارد و سالانه از هر شش آمریکایی، یک نفر از خوردن غذاها و نوشیدنی های آلوده بیمار می‌شود. بیماری های غذایی یک مشکل رایج و در عین حال قابل پیشگیری است. سعی کنید همیشه جعبه صدتایی دستکش یکبار مصرف در کشو آشپزخانه خود داشته باشید، مانند دستکش وینیل ضد میکروبی AMMEX که حاوی یک عامل ضد میکروبی برای کمک به مهار رشد ریز جانداران است.

چون این دستکش بدون پودر است بنابراین خطر آلودگی را در مقایسه با دستکش های پودری کاهش می دهد. دستکش های یکبار مصرف به جلوگیری از بیماری های غذایی و در یک چشم بر هم زدن به تمیزی هم کمک می کنند.

صرف نظر از نوع کار شما در خانه، همیشه یک جعبه دستکش یکبار مصرف در آشپزخانه داشته باشید تا تهیه غذا سالم تر، تمیزتر و سریع‌تر شود. هنگام انتخاب دستکش مناسب برای کار مرتبط با آن در آشپزخانه، اطمینان حاصل کنید که دستکش ها مناسب حفظ سلامت غذا هستند . اگر نگران حساسیت به لاتکس هستید، دستکش‌های نیتریل، وینیل یا پلی اتیلن یک گزینه جایگزین مناسب هستند زیرا آن‌ها حاوی هیچ نوع لاستیک حساسیت زایی نیستند. برای تمام دستکش های یکبار مصرف مورد نیاز شما در آشپزخانه و در انجام کارهای خانه، دستکش های یکبار مصرف AMMEX و محصولات حفاظتی آن را مدنظر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *