مجله و آموزش سدان مد

نگرش ما به الکتروشوک ICD ( مراقبت های سلامتی استنفورد )

الکتروشوک-کاردیوورتر

نگرش ما به الکتروشوک ICD ( مراقبت های سلامتی استنفورد )

 الکتروشوک ICD موثر ترین درمانیست که بقاء بیماران قلبی مورد استفاده قرار می گیرد.

خطرناک ترین بی نظمی ها، انقباض بی نظم رشته های عضلانی بطنی و تپش قلب بطنی هستند ، که ممکن است منجر به ایست قلبی و قطع جریان خون شوند .

در استنفورد، الکتروفیزیولوژیست های ما تخصصی کامل در استفاده از الکتروشوک های ICD برای درمان بیماران دارای بی نظمی ضربان و سایر مشکلات الکتریکی در قلب ، دارند . الکتروشوک های کاردیوورتر قابل نصب از شوک ها و پالس های الکتریکی برای منظم کردم ضربان قلب استفاده می کنند .

چیزی که ما برای الکتروشوک کاردیوورتر قابل نصب به شما ارائه می کنیم .

  • مهارت شناخته شده ی در سراسر کشور در برنامه ریزی الکتروشوک ICD و مدیریت دستگاه برای درمان منطبق بر نیازهای خاص شما .
  • گزینه های درمانی پیشرفته از قبیل الکتروشوک ICD زیر پوستی که در مراکز قلبی دیگر خیلی در دسترس نیستند .
  • برتری فکری پزشکان استنفورد که مقالات و کتاب های زیادی برای آموزش سایر الکتروفیزیولوژيست ها در مورد پیشرفت های اخیر الکتروشوک کاردیوورتر قابل نصب منتشر می کنند .
  • خدمات پشتیبان برای تمامی جنبه های مراقبت از شما ، شامل مدیریت دستگاه ، گروه های ساپورت ، و مشاوره های فردی برای افرادی که با الکتروشوک کاردیوورتر قابل نصب زندگی می کنند .

الکتروشوک  ICD چیست؟

یک الکتروشوک ICD ، یک دستگاه کوچک و باطری خور است که متخصصان قلب ما زیر پوست قفسه ی سینه یا شکم شما نصب می کنند . در استنفورد ما از الکتروشوک های ICD برای درمان بی نظمی های ضربان قلب که در آن قلب خیلی تند می تپد ، مخصوصا دو نوع خطرناک آن ، استفاده می کنیم ، این دو نوع عبارتند از :

  • تپش قلب بطنی ، ضربان قلب خیلی سریع اما منظم
  • انقباض بی نظم رشته های عضلانی بطنی ، انقباض نا هماهنگ و سریع بطن ها ( حفره ی پایینی قلب )

یک الکتروشوک کاردیوورتر قابل نصب چگونه کار می کند ؟

الکتروشوک ICD  می تواند تپش قلب را به دو روش درمان کند . در بعضی موارد ، الکتروشوک کاردیوورتر قابل نصب با ارسال سریع پالس های الکتریکی کوچک به قلب شما ، ضربان قلب غیر عادی را متوقف می کند . این سیگنال معمولا بدون درد است . در موارد دیگر ، الکتروشوک کاردیوورتر مقدار زیادی انرژی را برای وارد کردن شوک به قلب برای برگرداندن آن به ریتم عادی استفاده می کند . این شوک ممکن است به صورت یک ضربه به قفسه ی سینه ی شما احساس گردد .

اجزای تشکیل دهنده ی الکتروشوک کاردیوورتر قابل نصب

این دستگاه از چهار بخش اصلی تشکیل شده است :

  • تولید کننده ی پالس ، یعنی یک کامپیوتر کوچک که سیگنال های الکتریکی برای تنظیم ضربان قلب را تولید می کند.
  • یک یا دو کابل ، سیم هایی که سیگنال های الکتریکی بین ژنراتور پالس ها و قلب را منتقل می کند .
  • الکترودهایی در انتهای کابل ها ، برای کمک به انتقال سیگنال ها یا انرژی .
  • باطری

انواع الکتروشوک ICD

اگر شما به الکتروشوک ICD برای درمان مشکلات قلبی نیاز داشته باشید ، متخصص قلب شما در استنفورد انواع مختلف را برای شما توضیح خواهد داد . و شما و پزشکتان با هم در مورد برنامه ی درمان و وسیله ای که بهترین راه حل برای نیازهای خاص سلامت شما را فراهم می کند تصمیم گیری خواهید کرد .

الکتروشوک کاردیوورتر قابل نصب ترانسونوس

الکتروشوک کاردیوورتر قابل نصب ترانسونوس از یک ژنراتور ضربان که زیر پوست قفسه ی سینه نصب می شود یا یک ژنراتور بطنی تشکیل می شود . یک یا چند سیم اتصال از ژنراتور و از میان عروق خونی به محل روی سطح یا داخل قلب امتداد پیدا می کنند .

 الکتروشوک کاردیوورتر قابل نصب سابکوتانئوس

در یک الکتروشوک کاردیوورتر قابل نصب سابکوتانئوس سیم ژنراتور ضربان درست زیر پوست در امتداد قفسه ی سینه و استخوان سینه قرار می گیرد . الکترود واقع در انتهای سیم بیرون از دیواره ی سینه ، نزدیک – اما نه داخل –  قلب باقی می ماند .

سیم الکتروشوک کاردیوورتر قابل نصب سابکوتانئوس از میان عروق عبور نمی کند و مستقیما داخل قلب نصب نمی شود . مزیت های این دستگاه عبارتند از :

  • خطر کم تر عوارض طولانی مدت از قبیل عفونت و خرابی یا جابجایی سیم
  • نیاز کم تر به خارج کردن سیم ، که عملی پیچیده برای تعویض سیم های عفونی شده ، آسیب دیده ، یا خراب است .
  • گزینه ای مناسب برای کسانی است که به خاطر وجود مشکلات در عروق سینه ، مشکلات ساختاری قلب ، و یا عوارض ناشی از دستگاه قبلی تنظیم کننده ی ضربان یا نصب الکتروشوک کاردیوورتر قابل نصب ، نمی توانند سیم های ترانسونوس را مستقیما در قلب نصب کنند .

ریسک و موفقیت

حدود ۱ تا ۲ درصد احتمال سکته ، حمله ی قلبی ، مرگ ، آسیب نیازمند جراحی به قلب یا ریه ها ، شامل سوراخ کردن قلب وجود دارد اما این احتمال بسته به شرایط بیمار متفاوت است .

احتمال خون ریزی و کبودی ، آسیب نیازمند جراحی یا تزریق خون به شریان ها ، عصب ها ، و رگ ها ، لخته شدن خون و تورم و عفونت وجود دارد . احتمال آسیب به قلب و ریه در اثر فشار هوا که در آن هوا در داخل فضای پلورال حبس می شود و باعث می شود که ریه از کار بیافتید نیز وجود دارد .

حدود ۵۰٪ احتمال جا به جا شدن سیم ، نیازمند عمل جراحی مجدد وجود دارد . تقریبا ۱ درصد احتمال خرابی دستگاه قبل از مدت معمول ۴ تا ۷ سال وجود دارد . ضروری است که برای حدود ۴ هفته از بلند کردن دست سمت الکتروشوک بالاتر از شانه پرهیز کنید تا ریسک جا به جا شدن سیم ها کاهش یابد .

خطر آسیب رسیدن به سیم وجود دارد ، بنابراین باید از انجام حرکات مکرر در سمتی که الکتروشوک ICD قرار گرفته است ، تا مدت زیادی پرهیز کنید .

در صورتی که بیمار باردار یا مشکوک به بارداری است باید به پزشک خود اطلاع دهد . در صورتی که بیمار بچه شیر می دهد نیز باید مسئله را با پزشک خود در میان بگذارد.

بیمارانی که به بعضی از داروها یا لاتکس حساسیت دارند باید به پزشک خود اطلاع دهند .

برای برخی از بیماران ، دراز کشیدن بی حرکت روی تخت عمل جراحی در طول عمل جراحی ممکن است باعث ناراحتی یا درد شود .

ممکن است ریسک های دیگری بسته به شرایط پزشکی خاص بیمار نیز وجود داشته باشند . بیماران باید قبل از عمل دغدغه های خود را با پزشک خود در میان بگذارند .

منتظر چه چیزی باشید

در استنفورد ما از الکتروشوک ICD برای درمان بی نظمی هایی که در آن قلب خیلی سریع می تپد استفاده می کنیم .

با استفاده از اطلاعات ذیل در مورد این که با الکتروشوک کاردیوورتر قابل نصب باید منتظر چه چیز هایی باشید ، بیشتر بدانید :

قبل از عمل

پزشک و یا یک فرد حرفه ای در این زمینه پروسه ی عمل را برای شما توضیح خواهد داد و به شما این فرصت را می دهد تا هر سوالی در مورد عمل دارید از او بپرسید.

بیماران هشت ساعت قبل از عمل نمی توانند چیزی بخورند یا بیاشامند.

اگر بیمار باردار یا مشکوک به بارداری باشد ، باید به پزشک خود اطلاع دهد .

 

لطفا نکات زیر را با پزشک در میان بگذارید :

حساسیت یا آلرژي به هر دارویی ، ید ، نوار ، یا دارو های بیهوشی ( موضعی یا کلی )

  • تمامی داروهایی که مصرف می کنند ( با و بدون نسخه ) و مکمل های گیاهی
  • سابقه ی اختلالات خون ریزی یا هر گونه داروی ضد انعقاد خون ( رقیق کننده ی خون ) ، آسپرین یا هر داروی دیگری که بر لخته شدن خون تاثیر می گذارد که مصرف می کنید .
  • ممکن است لازم باشد که قبل از عمل مصرف این داروها را متوقف کنید . پزشک یا اعضای تیم مراقبت پیش از تعیین زمان عمل در این مورد با شما صحبت خواهند کرد .

ممکن است پزشک قبل از عمل برای تعیین مدت لخته شدن خون از شما درخواست کند که آزمایش خون دهید . آزمایشات دیگر خون نیز ممکن است انجام شوند .

ممکن است موهای بالای قفسه ی سینه پیش از عمل تراشیده شوند .

یک کیت شستشوی مخصوص به شما داده می شود که باید روز عمل و یک روز قبل از آن مورد استفاده قرار گیرد.

بنا بر شرایط پزشکی ، ممکن است پزشک تدارکات و آمادگی های خاص دیگری را لازم بداند .

نصب دستگاه

عمل در لابراتوار کاتتر کردن قلب انجام می شود . بیمار ممکن است به وسیله ی دارو خوابانده و یا کاملا بیهوش شود.

اگر از روش بیهوشی کامل استفاده شود، بیماران تحت مراقبت یک متخصص بیهوشی که دارویی برای کمک به آرام ماندن فرد در طول عمل به او می دهد ، خواهند بود .

 بی حسی موضعی در محل نصب الکتروشوک ICD ، معمولا زیر استخوان ترقوه سمت چپ بالای قفسه ی سینه ، تزریق می شود.

بعد از این که محل مورد نظر بی حس شد ، پزشک یک پاکت یا فضا برای ژنراتور ایجاد می کند . دسترسی به سیاهرگ زیر استخوان ترقوه تامین می شود و یک یا چند سیم ( لوله های سیم مانند نازک ) به سمت قلب به هدایت می شوند .

سیستم اتصال ، از طریق یک رگ در بالای قفسه ی سینه در قلب شما قرار داده می شود و با کمک فلوروسکوپی ( اشعه ی ایکس ‌) به محل درست هدایت می شود.

زمانی که اتصال در جای خود قرار گرفت ، به ژنراتور وصل می شود . زمانی که بیمار در خواب است ، دستگاه برنامه ریزی و آزمایش می شود .

سپس محل بریدگی بخیه زده می شود و پانسمان روی آن قرار می گیرد . کل عمل ۳ الی ۴ ساعت طول می کشد .

نحوه تعبیه الکتروشوک ICD

به طور کلی تعبیه ی الکتروشوک ICD فرآیند زیر را دنبال می کند :

  1. از بیمار خواسته می شود که هر گونه زیورآلات یا هر گونه شی ای که ممکن است عمل را با اختلال مواجه کند را از خود جدا کند .
  2. از بیمار خواسته می شود که لباس خود را در آورد و لباسی به او داده می شود تا به تن کند .
  3. از بیمار خواسته می شود که قبل از عمل ، مثانه ی خود را خالی کند .
  4. قبل از شروع عمل ، یک ارتباط وریدی IV در دست یا بازوی بیمار برای تزریق دارو و تقسیم مایعات IV در صورت نیاز ، آغاز می شود .
  5. بیماران روی تخت عمل جراحی به پشت خوابانده می شوند .
  6. بیماران به یک مانیتور الکتروکاردیوگرام (ECG or EKG) متصل می شوند که فعالیت الکتریکی قلب را ثبت کرده و قلب را با استفاده از الکترود های چسبنده ی کوچک در طول عمل مانیتور می کند . علائم حیاتی ( ضربان قلب ، تنفس ، و مقدار اکسیژن ) در طول عمل مانیتور خواهند شد .
  7. پد های بزرگ الکترود جلو و پشت قفسه ی سینه قرار داده می شوند .
  8. به بیماران قبل از عمل داروی خواب آور وریدی تزریق می شود تا به آرام ماندنشان کمک شود . اگرچه ، ممکن است بیماران در طول عمل بیدار بمانند .
  9. محل نصب الکتروشوک کاردیوورتر قابل نصب با صابون ضد عفونی کننده تمیز می شود .
  10. حوله های استریل و یک ملافه ی استریل در اطراف این محل قرار داده می شوند .
  11. داروی بی حسی موضعی به پوست محل برش تزریق می شود .
  12. زمانی که داروی بی‌حسی اثر کرد دکتر برشی کوچک در محل ورود ایجاد می کند .
  13. یک غلاف یا وارد کننده به داخل عروق خونی ، معمولا زیر استخوان ترقوه وارد می شود. غلاف لوله ای پلاستیکی است که سیم اتصال الکتروشوک کاردیوورتر قابل نصب از میان آن به داخل عروق خونی وارد شده و به سمت قلب هدایت می شود .
  14. برای بیماران خیلی مهم است که در طول عمل بی حرکت باقی بمانند تا جایگذاری میل مختل نشده و از آسیب رسیدن به محل ورود جلوگیری شود .
  15. سیم اتصال از میان وارد شونده به عروق خونی وارد می شود . پزشک سیم اتصال را از طریق عروق خونی به قلب هدایت می کند .
  16. زمانی که سیم اتصال وارد قلب شود ، مورد آزمایش قرار می گیرد تا تایید شود که در محل مناسب قرار گرفته باشد و به درستی کار کند . ممکن است از یک ، دو و یا سه سیم اتصال بسته به نوع دستگاه که پزشک با توجه به شرایط بیمار انتخاب کرده است ، استفاده گردد .
  17. زمانی که سیم اتصال تست شد ، برشی در نزدیکی محل ورود میل ( درست زیر استخوان ترقوه ) داده می شود . قبل از انجام برش به بیماران داروی بی حسی موضعی تزریق می شود .
  18. بعد از اینکه سیم اتصال به ژنراتور متصل شد ، ژنراتور الکتروشوک ICD ، از میان محل برش زیر پوست هدایت می شود . به طور کلی ژنراتور روی بخش غیر غالب قرار داده می شود . ( اگر بیمار راست دست باشد ، دستگاه در قسمت بالا و چپ قفسه ی سینه قرار داده می شود . اگر بیمار چپ دست باشد ، دستگاه در قسمت بالا و راست قفسه ی سینه قرار داده می شود ) .
  19. ECG مورد بررسی قرار می گیرد تا اطمینان حاصل شود که حائل به درستی کار می کند .
  20. برش پوستی با بخیه ، باند های چسبی یا چسب مخصوص بسته می شود .
  21. یک بانداژ یا پانسمان استریل روی زخم قرار داده می شود .

بعد از عمل

بعد از عمل ، بیمار برای یک شب به بخش مراقبت منتقل می شود . یک پرستار علائم حیاتی او را برای یک دوره ی زمانی معین بررسی می کند.

به بیماران گفته می شود که بازوی سمت عمل را تکان ندهند. این زمان به اتصال اجازه می دهد که در قلب و عروق ثابت شود.

اگر بیمار بعد از عمل درد داشت ، به پرستار اطلاع دهید تا دارویی به شما دهد که شما را تسکین دهید .

در صورتی که بیمار هر گونه احساس درد یا گرفتگی در قفسه سینه یا هر گونه درد در محل بریدگی داشته باشد ، باید بلافاصله به پرستار اطلاع دهید.

بعد از اینکه زمان مشخص شده ی استراحت در تخت به پایان رسید ، بیمار می تواند از تخت خارج شود.

دفعه ی اولی که بیمار از تخت بلند می شود پرستار به او کمک کرده ، و فشار خون او را در حالت خوابیده ، نشسته و ایستاده اندازه گیری می کند.

بیماران برای جلوگیری از سرگیجه ناشی از دراز کشیدن زیاد در تخت ، در هنگام بلند شدن باید آرام حرکت کنند .

پزشک ، بیمار را در زمانی که در بخش ریکاوری است معاینه خواهد کرد . پزشک دستورالعمل های لازم را داده و در صورت وجود هر گونه سوالی به آن ها پاسخ می دهد .

زمانی که فشار خون ، نبض ، و تنفس ثابت شده و بیمار هوشیار شود ، به اتاقش در بیمارستان منتقل شده و یا کلا مرخص می شود.

به بیماران اطمینان داده می شود که الکتروشوک ICD به دیگران آسیب نخواهد زد حتی اگر در هنگامی که بیمار شخص دیگری را لمس می کند آتش بگیرد. بیماران باید برنامه ریزی کنند که یک نفر آن ها را بعد از عمل به منزل برساند .

در منزل

بیماران باید بعد از ترک بیمارستان مراقبت های ویژه ای از خود به عمل آورند.

بعضی اوقات آنتی بیوتیک هایی تجویز می شود و ممکن است مصرف آن ها تا پنج روز ادامه پیدا کند. دمای بدن را دو بار در روز چک کنید تا در صورت افزایش دما مطلع شوید ( که ممکن است وجود عفونت را نشان دهد) .

بیماران به احتمال زیاد می توانند به رژیم غذایی معمولی خود برگردند مگر این که پزشک دستور دیگری در این زمینه ارائه دهد .

در مورد بازگشت به کار با پزشک مشورت کنید . نوع شغل ، وضعیت سلامت عمومی ، و میزان بهبودی مشخص می کند که بیمار چه زمان می تواند به کار برگردد .

محل بریدگی باید تمیز و خشک نگه داری شود . پزشک برای حمام رفتن دستورالعمل های لازم را ارائه می دهد .

پزشک بسته به نیازهای بیمار ممکن است دستورالعمل های اضافی و فرعی برای بعد از عمل به او دهد .

-مراقبت از زخم

به بیماران گفته می شود تا چهار هفته بعد از عمل از بلند کردن آرنج دستی که در سمت الکتروشوک است تا بالاتر از گوش خودداری کنند.

حرکت ماهیچه ی بزرگ شانه باعث می شود که اتصال داخل قلب از محل خود خارج شود . به بیماران توصیه می شود که تا زمانی معین دستشان را بالای سر نبرند .

از بیماران خواسته می شود که در هیچ گونه فعالیتی که نیازمند حرکات شدید بازوی بزرگ است مانند بسکتبال ، شنا ، و گلف برای ۴ هفته بعد از جراحی شرکت نکنند . بیماران باید سوالات خود در مورد ورزش را با تیم آریتمیا در میان بگذارند .

برای رانندگی کردن باید با پزشک شخص مشورت کرد زیرا برای هر کس متفاوت است . بیماران دارای الکتروشوک ICD تا زمانی که پزشک اجازه نداده است نباید رانندگی کنند . در صورتی که شرایط بیمار ایجاب کند ، پزشک این محدودیت ها را به اطلاع بیمار می رساند .

از بیماران خواسته می شود که بدون پوشاندن محل ژنراتور در آفتاب ننشینند زیرا ممکن است ژنراتور در زیر پوست به شدت گرم شود .

بیماران باید فعالیت خود را هر روز افزایش دهند . در صورتی که لازم باشد پزشک به بیمار اطلاع می دهد تا قبل از بازگشتن به فعالیت های عادی خود بیشتر استراحت کند . از برداشتن اجسام سنگین ، و انجام فعالیت هایی که با محل تعبیه ی ژنراتور ضربان و سیم ها برخورد شدید دارند ، خوددرای نمایید .

-فعالیت

انجام فعالیت در سمتی از بدن که الکتروشوک ICD در آن تعبیه شده است باید تا ۴- ۶ هفته ( ۶ هفته برای الکتروشوک کاردیوورتر قابل نصب بیونتریکولار توصیه می شود ) به شرح زیر محدود شود :

  • آرنج دستی که در سمت الکتروشوک کاردیوورتر قابل نصب است را تا بالاتر از شانه بلند نکنید . حرکت عضله ی بزرگ شانه ممکن است منجر به جابجا شدن اتصال داخل قلب از محل اصلی خود شود . جایگذاری مجدد اتصال ها نیازمند عمل جراحی مجدد است .
  • در هر گونه فعالیتی که نیازمند حرکات شدید بازوی بزرگ است ، مانند بسکتبال ، شنا ، گلف و جارو برقی کشیدن شرکت نکنید .
  • از بلند کردن اجسام سنگین تر از ۱۰ پوند خودداری نمایید .
  • ما پیاده روی برای حداقل ۳۰ دقیقه ، پنج روز هفته را توصیه می نماییم . شما می توانید فعالیت هایتان را به تدریج افزایش داده و بعد از ۶ هفته به فعالیت های معمولی خود برگردید .
  • در صورتی که سوالات بیشتری در مورد فعالیت ها و ورزش کردن دارید ، لطفا آن ها را با تیم درمانی استنفورد خود در میان بگذارید .

در مورد رانندگی باید شخصا با پزشک خود صحبت کنید .

در صورتی که در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار داشتید محل الکتروشوک کاردیوورتر قابل نصب را بپوشانید زیرا فلز الکتروشوک زیر پوست گرم خواهد شد .

-تداخل مغناطیسی

میدان های مغناطیسی می توانند در قابلیت تشخیص ضربان غیر عادی توسط الکتروشوک کاردیوورتر قابل نصب تداخل ایجاد کنند . استفاده از بعضی دستگاه ها و ماشین ها بی خطر است ولی بعضی دیگر اینطور نیستند :

  1. استفاده از آون مایکرویو ، کامپیوتر ، VCR ، وسایل الکتریکی کوچک ، و در باز کن های پارکینگ بی خطر است .
  2. از وسایل و محیط هایی که میدان های الکتریکی یا مغناطیسی قوی ای دارند دوری کنید از قبیل : تکیه دادن به یک ماشین در زمانی که موتور آن روشن است ، موتور های سیکلت روشن ، نیروگاه های برق ، رادیوی هم و غیره .
  3. تلفن های همراه ، ام پی تری پلیر ، و هدفون باید حداقل ۶ اینچ دورتر از الکتروشوک کاردیوورتر قابل نصب نگه داشته شوند . گوشی را در گوش سمت مخالف الکتروشوک نگه دارید و از گذاشتن تلفن یا هدفون در جیب بالای الکتروشوک خودداری نمایید . زمانی که هدفون در گوشتان دارید سرتان را روی قفسه ی سینه ی شخصی که الکتروشوک دارد ، نگذارید .
  4. زمانی که قصد سفر دارید در فرودگاه به ماموران امنیت اطلاع دهید که الکتروشوک کاردیوورتر قابل نصب دارید و از آن ها بخواهید به جای عبور از دتکتور آهن با دست بازرسی شوید . دتکتور آهن ، به الکتروشوک کاردیوورتر قابل نصب آسیب نمی رساند اما ممکن است آلارم را به صدا در آورد . زمان اسکن با دتکتور آهن دستی روی محل دستگاه را به حداقل ممکن کاهش دهید .
  5. قبل از انجام هر گونه آزمایش یا عمل جراحی که از دستگاه های الکتریکی یا پزشکی در آن ها استفاده می شود ، به مسئول مراقبت های درمانی خود مانند دندانپزشکتان اطلاع دهید که الکتروشوک کاردیوورتر قابل نصب دارید :
  • اگر قرار است که تحت درمان دندان قرار بگیرید و یا هرگونه عمل جراحی شامل الکتروکاتری انجام دهید ، از پزشک / دندانپزشک خود بخواهید با تولید کننده ی دستگاه یا خدمات آریتمیای قلبی تماس حاصل نماید. الکتروکاتری ممکن است توسط الکتروشوک کاردیوورتر قابل نصب با یک بی نظمی اشتباه گرفته شود و شوک یا درمانی که شما بدان نیاز ندارید روی شما اعمال نماید .
  • شستن عادی دندان ها بی خطر است و به دستورالعمل های ویژه ای نیاز ندارد .

توجه مهم : به خاطر احتمال تداخل مغناطیسی شما نمی توانید ام آر آی انجام دهید .

-تعیین هویت

  1. کارت شناسایی الکتروشوک ICD خود را همیشه در کیف پول خود نگه دارید . بعد از ترخیص ممکن است به شما یک کارت موقت داده شود . تا ۶ تا ۸ هفته بعد ، کارت شناسایی دائم از طرف تولید کننده ی الکتروشوک کاردیوورتر قابل نصب برای شما ارسال می شود .
  2. ما پیشنهاد می کنیم که یک نشان مراقبت پزشکی به تن کنید . در صورتی که به شما داده نشده است فرم را درخواست نمایید .
  3. در صورتی که شماره تلفن یا آدرس خود را تغییر دادید به تولید کننده ی الکتروشوک کاردیوورتر قابل نصب خود اطلاع دهید . شماره تلفن رایگان آن ها روی کارت شناسایی دائم و موقت شما درج شده است .

-علائم

در صورتی که هر یک از این علائم را داشتید ، باید بلافاصله دراز بکشید ، مطمئن شوید که در محیطی امن هستید که دور از هر گونه ماشین یا وسیله ی نقلیه متحرک است و با یک دوست ، اعضای خانواده و یا اورژانس تماس بگیرید  :

  • سرگیجه
  • تپش قلب بالا ( تپش قلب )
  • حالت تهوع
  • درد قفسه ی سینه
  • تنگی نفس
  • غش یا حالتی نزدیک به غش ( سینکوپ )

در صورتی که احساس شوک کردید چه باید بکنید

در موارد زیر با اورژانس تماس بگیرید :

  • اگر ۱ تا ۲ شوک دریافت کردید اما هنوز احساس نمی کنید که حالتان خوب است
  • اگر ۳ شوک یا بیشتر با فاصله ی زمانی کم از همدیگر دریافت کردید
  • اگر یک شوک دریافت کردید اما بیهوش شدید یا بیهوش ماندید حاضران در محل باید با اورژانس تماس بگیرند و فورا CPR را شروع نمایند .

در موارد زیر با خدمات آریتمیای استنفورد با شماره ی …. تماس بگیرید :

  • در صورتی که ۱-۲ شوک دریافت کردید و احساس کردید که ضربان قلبتان به حالت عادی برگشته است . اگر احساس کردید که حالتان خوب است این یک وضعیت اورژانسی نیست اما حتما باید بلافاصله بعد از شوک به ما اطلاع دهید .
  • در صورتی که هیچ گونه علائمی حاکی از بی نظمی در ضربان قلب ندارید اما یک شوک دریافت کردید ، ما برای شما یک وقت معاینه تنظیم می کنیم تا بتوانیم تناسب درمان با الکتروشوک ICD برای شما را تایید کنیم .
  • در صورتی که در حین تماس جسمی با شخص دیگری شوک دریافت کنید ، این شوک به آن ها هیچ گونه آسیبی نمی رساند .
  • با اعضای خانواده و دوستانتان در مورد کارهایی که در صورت دریافت شوک از الکتروشوک کاردیوورتر قابل نصبتان باید انجام شود از قبل برنامه ریزی کنید ( برنامه ی شوک نیز نامیده می شود ) .

توصیه می شود که اعضای خانواده CPR را به درستی فرا گیرند . کلاس های آن در شعبه های محلی انجمن قلب امریکا و یا صلیب سرخ در دسترس هستند .

-پیگیری های بعدی

در زمان مرخص شدن از بیمارستان به شما یک وقت ملاقات برای چک کردن زخم در استنفورد از ۱۰ تا ۱۴ روز بعد از عمل داده می شود . لطفا در صورتی که قبل از مرخص شدن وقت ملاقاتی برای چک کردن زخم برای شما تنظیم نشده بود با شماره ی … تماس حاصل کنید .

لازم است که الکتروشوک کاردیوورتر قابل نصب شما به صورت منظم چک شود ( ۴ تا ۶ هفته بعد از نصب و هر ۳ تا ۴ ماه بعد از آن ) .

توصیه می شود که شما پارامترهای الکتروشوک ICD خود را بدانید.

ما به شما یک نسخه از پارامترهای الکتروشوک کاردیوورتر قابل نصبتان می دهیم و قبل از ترخیص و یا در طول اولین معاینه ی شما در کلینیک برای چک کردن زخم یا دستگاه ، به سوالاتی که ممکن است در مورد برنامه ریزی دستگاه خود داشته باشید ، پاسخ می دهیم.

بعضی از دستگاه ها قابلیت های کنترل از راه دور دارند که به وسیله ی آن می توانید اطلاعات الکتروشوک ICD خود را از منزل به کلینیک ارسال نمایید . به شما توصیه می کنیم این قابلیت را برای نظارت روتین بر دستگاه خود داشته باشید.

کلینیک دستگاه هر سه ماه یک بار یک سمینار آموزشی برای بیماران راجع به اطلاعات در مورد الکتروشوک ICD برگزار خواهد کرد . ما به شما این فرصت را می دهیم که سوالات خاص در خصوص دستگاه خود را پرسیده و با دیگر بیماران دارای الکتروشوک کاردیوورتر قابل نصب نیر ارتباط برقرار کنید . جدول زمان بندی سمینار را از ما بخواهید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *