مجله و آموزش سدان مد

معرفی تجهیزات پزشکی خانگی

تجهیزات-پزشکی-خانگی

این مقاله تعاریف و انواع تجهیزات پزشکی خانگی (HME) که با نام دیگر کالاهای پزشکی بادوام (DME) نیز شناخته می شوند، کالاهای پزشکی بادوام وسایل به شکل اعضای مصنوعی بدن و یا تجهیزات بازیابی توان اندام یا ارتوپدی (DMEPOS) را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

این مقاله برگرفته شده از سایت ویکی پدیا و در مبحث بیمه های ذکر شده در این مقاله مربوط به کشور امریکا می باشد.
تجهیزات پزشکی خانگی دسته‌ای از وسایل مورد استفاده برای بیمارانی است که مراقبت از آن ‌ها در خانه یا سایر مراکز خصوصی تحت مدیریت یک پرستار غیر حرفه ای یا عضو خانواده ، صورت می پذیرد.

اغلب تجهیزات پزشکی از این جهت بادوام (DME) نامیده می شوند چون برای مقاومت در برابر استفاده مکرر توسط افراد غیر حرفه‌ای یا بیمار در نظر گرفته شده و برای استفاده در خانه مناسب است. لوازم پزشکی یک بار مصرف از قبیل باند پانسمان، دستکش‌های پلاستیکی و تجهیزات شستشوی بیمار توسط سیستم یک پارچه ی بیمه ی درمانی به عنوان تجهیزات پزشکی DME در نظر گرفته نشده است.

در صنایع پزشکی و بیمه ای ایالات متحده امریکا، اختصارات زیر برای توصیف تجهیزات پزشکی خانگی مورد استفاده قرار می گیرد:
• DME: تجهیزات پزشکی بادوام
• HME: تجهیزات پزشکی خانگی
• DMEPOS: تجهیزات پزشکی بادوام مصنوعی و ارتوپدی

انواع تجهیزات پزشکی خانگی

موارد زیر نمونه‌هایی از تجهیزات پزشکی خانگی هستند:

تصفیه کننده هوا، کفش های دیابتی، دستگاه اکسیژن ساز، کپسول اکسیژن، بالابر بیمار، اندام مصنوعی، پالس اکسمتر ( خلوص سنج اکسیژن خون )، دستگاه اکسیژن ساز پرتابل، واکر، ویلچر، تخت بیمار، کانولا، کیسه کلستومی، لوله تغذیه ( پگ معده )، تخت بیمارستانی، پمپ سرم، صندلی بالا برنده ( صندلی پبه رو )، پد گرمایی، فشارسنج و…

دریافت و استفاده از تجهیزات پزشکی خانگی

برای خرید اغلب وسایل پزشکی خانگی که باید توسط بیمه تقبل شود، بیمار باید نسخه پزشک را برای دریافت کالاهای مورد نیاز داشته باشد. برخی از تجهیزات، مانند کپسول اکسیژن، تحت کنترل FDA  امریکا قرار دارند و باید پیش از خرید توسط پزشک تجویز شوند، چه بیمه پول آن را باز پرداخت کند یا نه.

پزشک ممکن است برای تهیه تجهیزات پزشکی خانگی به استفاده از یک تامین کننده توصیه کند، یا اینکه بیمار مجبور باشد که خود به تنهایی این کار را انجام دهد. تامین کنندگان HME / DMEPOS در سراسر کشور حضور دارند و برخی از فروشگاه های تخصصی مانند سایت های تجهیزات پزشکی سدان ( سایت اول )، تجهیزات پزشکی مدیک راز و کمک های اولیه سدان نیز در اینترنت فعالیت می کنند.

تهیه تجهیزات پزشکی

هیچ عدد مشخصی برای تعیین تعداد تامین کنندگان تجهیزات پزشکی خانگی HME / DMEPOS وجود ندارد. شرکت های تامین کننده، سازمان های بسیار بزرگ مانند Walgreens، Lincare، و Apria یا شرکت های کوچکتر محلی هستند که توسط مالکین حقیقی یا خانواده ها اداره می شوند. پیشرفت جدید در عرصه تجهیزات پزشکی خانگی مربوط به ظهور خرده فروشان اینترنتی است که هزینه های عملیاتی کمتری دارند، به طوری که آنها اغلب تجهیزات را به قیمت های پایین تر از شرکت های محلی به فروش می رسانند، اما فاقد توانایی ارائه خدمات در منزل، آموزش نحوه استفاده از تجهیزات و خدمات به مشتری هستند.

با این حال در تمامی موارد، قواعد و قوانین سخت گیرانه ای بر تامین کنندگانی HME / DMEPOS که در برنامه های بیمه درمانی برای سالمندان، جوانان دارای ناتوانی جسمی و کسانی که نیاز به کمک مالی دارند شرکت می کنند، اعمال می شود علاوه بر قواعدی که در اختیار مرکز ملی شفاف سازی مالی تأمین کنندگان تجهیزات قرار گرفته است، تمام تامین کنندگان DME بیمه درمانی باید گواهی نامه یکی از سازمان های معتبر را دریافت و نزد خود نگهداری کنند.

هنگامی که بیمار یا پرستار یک تامین کننده مناسب HME / DMEPOS را انتخاب می کند ، نسخه و اطلاعات بیمه ای بیمار را تحویل او می دهد. چون تامین کنندگان HME / DMEPOS فهرستی از محصولات و تجهیزات را نزد خود نگهداری می کنند، بنابراین پیچیدن نسخه مثل عملکرد داروخانه، سریع صورت می گیرد.

تامین کننده HME / DMEPOS موظف است در هنگام ارائه تجهیزات پزشکی خانگی، وظایف خاصی را انجام دهد.

ارائه تجهیزات پزشکی خانگی

وظایف شامل:
• تحویل صحیح و راه اندازی تجهیزات
• اطمینان از امنیت و مناسب بودن محیط خانه برای استفاده درست از تجهیزات
• آموزش بیمار، خانواده و مراقبان درباره استفاده درست و نگهداری تجهیزات
• اطلاع رسانی به بیمار و / یا مراقب بیمار درباره حقوق و مسئولیت های او

تمام تامین کنندگان HME / DMEPOS ملزم به پیروی از قانون قابلیت انتقال و جواب گویی بیمه (HIPAA) برای حفاظت از محرمانه بودن اطلاعات و سوابق بیمار هستند.

اجاره لوازم پزشکی خانگی

جهت اجاره لوازم پزشکی خانگی می توانید از سایت هایی مانند سایت اجاره تجهیزات پزشکی مدی رنت نزدیکترین فروشگاه یا شرکت اجاره دهنده به خودتان را بیابید و دستگاه های پزشکی مورد نیاز خود را به صورت اجاره روزانه، هفتگی یا ماهیانه تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *