مجله و آموزش سدان مد

هرنیا مش کالسوت

امروزه مش های جراحی در مراکز پزشکی بسیاری به چشم می خورند. مش جراحی یک پارچه است که از تابیده شدن فیلامنت های مختلف پلیمری همچون پبی اتیلن به وجود می آید. به طوری که از آن ها در عمل های مختلف مانند عمل فتق و بیرون زدگی قسمتی از احشا درونی بدن مانند روده به صورت زیر جلدی استفاده می کنند.

همچنین باید بدانید که مش های جراحی انواع مختلفی دارند که از بین آن ها قصد داریم که به توضیح در رابطه با هرنیا مش کالسوت بپردازیم. اگر به کسب اطلاعات در این زمینه تمایل دارید؛ در ادامه متن با ما همراه باشید.

شناخت هرنیا مش کالسوت

در ساخت یک مش خوب مواردی نظیر نوع کاربرد و جنس مش، اندازه هر منفذ و همچنن وزنی که باید این مش داشته باشد؛ در نظر گرفته می شود. براساس این موارد مش ها به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که یکی از مهم ترین آن ها قابلیت جذب در بافت است.

همچنین یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک مش باید داشته باشد؛ اندازه منافذ و میزان تخلخل مش است. درواقع هر اندازه که قطر منافذ بزرگ تر باشد؛ شرایط آسان تری برای رشد باکتری ها فراهم می شود. بنابراین باید براساس کاربرد مش میزان منفذها را تعیین کنیم. اگر تخلخل در مش زیاد باشد؛ به این معنا که منافذ بزرگ تری دارد؛ شرایط رشد باکتری کاهش پیدا خواهد کرد.

علاوه بر این، درصد تخلخل بالا باعث کاهش وزن مش شده و این به عنوان یک مزیت به حساب می آید. اگر بخواهیم که هرنیا مش ها را از نظر مواد به کار رفته در آن ها دسته بندی کنیم؛ به چهار دسته تقسیم خواهند شد.

در مورد اول مش های مصنوعی بدون قابلیت جذب هستند که از مواد پلیمری ساخته شده اند. دسته دوم نیز مش های مصنوعی نامیده می شوند؛ اما این بار قابلیت جذب دارند و بر پایه مواد پلیمری تولید شده اند. در دو مورد دیگر مش های کامپوزیتی و مش های زیستی وجود دارند. مش های زیستی نیز از جمله به روزترین و کامل ترین انواع هرنیا مش ها هستند.

ویژگی های هرنیا مش کالسوت

در این بخش به بیان آنچه که به عنوان ویژگی یک هرنیا مش لازم است که در تولید آن رعایت شود؛ می پردازیم. اگر کنجکاو هستید که در این باره اطلاعاتی کسب کنید؛ در این قسمت با ما همراه باشید.

  • استحکام بالا

 هرنیا مش باید استحکام کششی و مقاومتی بالایی داشته باشد. به این معنا که پس از عمل بر اثر انقباض و انبساط عضله های شکمی تکان نخورد یا به بافت شکم آسیبی وارد نکند. هرنیا مش کالسوت با این مزیت از بروز هر مشکل برای بیمار پس از عمل یا هنگام آن جلوگیری می کند.

در صورتی که در هرنیا مش ها هرگونه تغییر شکلی پدید آید؛ باعث بروز التهاب در بافت می شود و تمام زحمات پزشکان را از بین خواهد برد. همچنین این مش ها نباید در مقابل حرکات شکم دچار جمع شدگی شوند.

همچنین باید بدانید که میزان استحکام مش و خواص مکانیکی آن را از طریق آزمایش های گوناگون نظیر آزمایش کشش و استحکام ترکیدگی بررسی می کنند. زیرا عضلات شکم جز قسمت هایی از بدن به شمار می رود که بیشترین بارگذاری روی آن اعمال می شود.

  • اندازه منفذ مناسب

مش هایی که برای درمان فتق از آن ها استفاده می کنند؛ باید منافذ کافی و درصد تخلخل لازم را داشته باشند. مش های کالسوت علاوه بر عدم بروز آسیب در بافت های عضلانی بیمار، به هیچ وجه شرایط را برای رشد و تکثیر باکتری ها فراهم نخواهند کرد. به همین دلیل پزشکان بدون هیچ گونه نگرانی از هرنیا مش کالسوت استفاده می کنند.

  • دوام از نظر ساختار

در ترکیبات هرنیا مش نباید از موادی که نظم و استحکام ساختار را آن ها را از بین می برد؛ استفاده شود. در این صورت است که پزشک به راحتی با توجه به میزان فتق به وجود آمده از مش برش می زند. به طوری که هرنیا مش پس از ورود به بدن به بافت پیوند زده خواهد شد. بنابراین باید ساختار خوبی برای بخیه به بافت ها داشته باشد که مانع از بروز زخم و آسیب های حین عمل شود.

  • انعطاف پذیری

درست است که مش ها نباید پس از عمل دچار تغییر شکل شوند؛ اما باید در هنگام پیوند انعطاف پذیری بالایی داشته باشند. هرنیا مش کالسوت با این ویژگی این امکان را برای پزشک فراهم می کند که به راحتی عمل فتق را بدون آنکه هنگام عمل و پس از آن برای بیمار مشکلی به وجود آید؛ انجام دهد.

  • قابلیت جذب

در عمل هایی به غیر از فتق ممکن است که استفاده از مش های قابل جذب مفید باشد؛ اما برای درمان هرنیا این گونه نیست. زیرا زمانی که مش ها جذب بافت بدن شوند؛ احتمال بروز عفونت و وخامت فتق در بیمار بر اثر استفاده از مواد پلیمری برای ترکیبات آن ها زیاد است.

بنابراین امروزه برای درمان فتق بیشتر از هرنیا مش کالسوت که غیرقابل جذب باشد؛ استفاده می کنند. با این کار از بروز آسیب های احتمالی در بیمار جلوگیری خواهد شد.

در پایان

بیماری فتق جز بیماری هایی محسوب می شود که در سال های اخیر بین خانم ها و آقایان بسیار شایع شده است. این بیماری به شکل برآمدگی قسمتی از شکم بر اثر بیرون زدگی قسمتی از روده یا احشا دیگر بدن خود را نشان می دهد که برای درمان آن از هرنیا مش های گوناگونی استفاده می شود.

هرنیا مش ها باید ویژگی هایی داشته باشند که استفاده از آن ها در عمل برای پزشک و پس از آن برای بیمار راحت باشد و منجر به بروز آسیب های بعدی در شخص نشود. به عنوان مثال باید انعطاف پذیر بوده و استحکام بالای کششی داشته باشد.

همچنین بهتر است که اگر برای درمان فتق، مش را انتخاب می کنید؛ هرنیا مش های غیر قابل جذب را بخرید. توجه داشته باشید که پیش از عمل باید میزان منفذها و درصد تخلخل مش ها را بررسی کنید که با نوع عمل و میزان بیرون زدگی احشا متناسب باشد.

در نهایت اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هرنیا مش کالسوت هستید؛ پیشنهاد می دهیم که ضمن بازدید از سایت سدان، با مشاوران با ارتباط برقرار کرده و نسبت به خرید این محصولات اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *