کاشت مو و بهترین روش کاشت مو
کاشت مو و بهترین روش کاشت مو

افراد زیادی در جهان هستند که از مشکل کم پشتی مو و یا طاسی خسته شده‌اند. به همین دلیل طی سال‌ها مردم به دنبال بهترین روش برای داشتن موهایی زیبا بودند. چرا که مو در ظاهر افراد اهمیت بسیار زیادی دارد. در نهایت با پیشرفت علم و کنولوژی روش‌های زیادی از جمله کاشت مو برای رفع این مشکل ایجاد شد.

اگر شما در دسته افرادی هستید که دچار طاسی و کم پشتی مو شده‌اید میتوانید با مراجعه به پزشک متخصص مو و همچنین مشورت با مشاوران کلینیک‌های کاشت مو ، از این روش استفاده کنید.

دلایل زیادی برای ریزش مو وجود دارد از جمله عوامل ژنتیکی و موروثی . این موارد از اصلی‌ترین دلایل ریزش مو به حساب می‌آید. از دیگر دلایل ریزش مو در  افراد میتوان به استفاده مداوم از لوازم گرمایی، اتوی مو، عوامل هورمونی، انتخاب نادرست شامپوی مو و استفاده مداوم از رنگ‌های شیمیایی اشاره کرد.

عمل کاشت مو روش‌های زیادی دارد که پزشک بعد از انجام معاینات با توجه به سن و وضعیت بدن شما تصمیم میگیرد که از چه روشی برای شما استفاده کند. حال اگر شما تصمیم گرفته‌اید که کاشت مو را انجام دهید و دنبال اطلاعات در مورد آن هستید بهتر است با ما در این مقاله همراه باشید.

کاشت مو چیست؟

کاشت مو یکی از پرطرفدارترین و موثرترین عمل‌ها به حساب می‌آید. در این روش فولیکول‌های پرتراکم سر را جدا می‌کنند و در بخش فولیکول‌های کم تراکم قرار می‌دهند. یعنی به طور عامیانه، کاشت مو یک عمل جراحی است که در این عمل، موها را به نقاط طاس، نازک یا کم موی پوست سر منتقل می‌کند.

در این روش فولیکول‌های آسیب دیده ترمیم می‌شوند. بر اساس پژوهش‌های انجام شده از هر پیاز مو یک الی چهار تار مو رشد می‌کند که در روش کاشت مو به دلیل استفاده از روش‌های جدید از تغییر و یا دستکاری ریشه مو را انتقال می‌دهند.

در یک جلسه از کاشت مو که معمولا یک روز طول می‌کشد، 1500 تا 3000 گرافت مو را بهم پیوند میز‌نند. این عمل به صورت سرپایی انجام می‌شود. البته مانند هر عمل زیبایی برای نتیجه بهتر باید کارهایی قبل و بعد از عمل انجام دهید.

در زمان شروع عمل به کف سر شما بی حسی زده می‌شود. به همین دلیل درحین عمل افراد هیچ دردی را حس نمی‌کنند. اما ممکن است بد از گذشت زمانی از عمل، مقدار کمی از درد را حس کنند که امری طبیعی است. مقدار درد طوری نیست که نتوانید کارهای روزانه خود را انجام ندهید. بلکه نیاز به کمی استراحت دارید و به راحتی میتوانید کارهای روزانه خود را انجام دهید. در نهایت بعد از گذشت 3 تا 5 روز می‌توانید نتیجه کار را ببینید. با توجه به مهارتی که پزشک شما دارد کاشت مو تا 98 درصد میتواند با موفقیت به نتیجه برسد.

کاشت مو و بهترین روش کاشت مو

انواع روش‌ کاشت مو

کاشت مو روش‌های زیادی دارد که میتوانید یکی از این روش‌ها را با مشورت پزشک خود انتخاب کنید.

  • کاشت مو به روش FUT یا FUSS

این روش یکی از قدیمی ترین روش‌های کاشت مو به حساب می‌آید. به همین دلیل زمان استفاده از این روش بیمار را بیهوش می‌کردند و با استفاده از روش جراحی فلپی از بانک مو را برای استفاده از این روش برمی‌دارند. این روش عوارض زیادی را با خود همراه داشت. عوارضی چون دردهای بعد از عمل، باقی ماندن جای بخیه، احتمال نگرفتن کاشت‌های انجام شده و در نهایت بیهوشی. بعد از گذشت مدتی روش‌های جدیدی پدید آمد به همن دلیل استفاده از این روش کاهش یافت. از مزایای این روش میتوان به شانس برداشتن گرافت مو از بان مو بسیار زیاد است.

برای انجام عمل کاشت مو به روش FUT ، جراح شما مراحل زیر را دنبال می کند:

  1. جراح با استفاده از چاقوی جراحی، تکه‌ای از پوست سر شما را برمی‌دارد. این قسمت معمولاً از پشت سر شما برداشته می‌شود. اندازه نوار معمولاً حدود 6 تا 10 اینچ طول دارد. اما می‌تواند از گوش به گوش دیگر کشیده شود.
  2. ناحیه‌ای که پوست سر برداشته شده را با بخیه می‌بندند.
  3. جراح شما و دستیارانش نوار پوست سر را با چاقوی جراحی به قطعات کوچکتر جدا می‌کنند. آنها ممکن است قطعه را به 2000 قطعه کوچکتر تقسیم کنند که گرافت نامیده می شود. برخی از این گرافت‌ها ممکن است هر کدام فقط یک تار مو داشته باشند.
  4. جراح با استفاده از یک سوزن یا تیغ، سوراخ‌های کوچکی در پوست سر شما ایجاد می‌کند که در آن مو کاشته می‌شود.
  5. جراح موهای قسمت برداشته شده از پوست سر را وارد سوراخ‌های ایجاد شده سر می‌کند. که این مرحله در عمل کاشت مو پیوند نامیده می‌شود.
  6. سپس محل‌ جراحی را با بانداژ یا گاز می‌پوشانند.

تعداد خاصی از پیوندهایی که دریافت می‌کنید به موارد زیر بستگی دارد:

  • نوع موی شما
  • اندازه محل پیوند
  • کیفیت (از جمله ضخامت) مو
  • رنگ مو

کاشت مو به روش FIT یا FUE

کاشت مو و بهترین روش کاشت مو

این روش اولین متد کاشت مو بدون نیاز به جراحی می‌باشد. در این روش گرافت‌ها به صورت دانه‌ای توسط پانج دستی از پشت شما برداشته می‌شود و به این روش بر روی موی شما کاشته میشود. جراح از یک پانچ کوچک برای برداشتن فولیکول ناحیه دهنده استفاده می‌کند. اگرچه این روش همچنان باعث ایجاد برخی اسکارهای جزئی می‌شود، اما این روش ممکن است کمتر قابل مشاهده باشد و فرد معمولاً نیازی به بخیه ندارد.

هر دوی این تکنیک‌ها موثر هستند، اما در برخی موارد می‌توانند نتایج متفاوتی به همراه داشته باشند. عمل کاشت مو به روش FUE به مهارت بیشتری نیاز دارد و نسبت به عمل کاشت مو به روش FUSS زمان بیشتری می‌برد. با این حال، اگر جراح تجربه زیادی در این تکنیک داشته باشد، FUE می‌تواند نتایج فوق العاده‌ای ارائه دهد.

هر عمل بسته به تعداد فولیکول‌هایی که جراح می‌کارد، چندین ساعت طول می‌کشد که هر دو شامل بی‌حسی موضعی هستند. معمولاً مشتری می‌تواند در روز درمان به خانه برود.

برای انجام یک روش FUE، جراح شما مراحل زیر را انجام می دهد:

  1. موهای پشت سر شما را می‌تراشند.
  2. سپس جراح، فولیکول‌های جداگانه را از پوست سر خارج می‌کند. شما علائم کوچکی را در جایی که هر فولیکول برداشته شده است خواهید دید.
  3. مانند عمل کاشت مو به روش FUT، جراح سوراخ‌های کوچکی در پوست سر شما ایجاد می‌کند و فولیکول‌های مو را به سوراخ‌ها پیوند می‌دهد.
  4. سپس محل جراحی را با بانداژ یا گاز می‌پوشانند.

عمل کاشت مو به روش موهای طبیعی

در این روش از کاشت مو ، موفقیت در عمل بستگی خیلی زیادی به بانک موی شما دارد.

عمل کاشت مو به روش SUT

این روش امروزه از رایج ترین روش‌های کاشت مو به حساب می‌آید. چرا که به دلیل نوع کاشتی که دارد، افراد مشتاق استفاده از این روش می‌شوند. در روش که جدیدترین و کامل‌ترین روش کاشت مو به حساب می‌آید، میتوان 14000 تار مو طبیعی را بر روی سر کاشت.

روش کاشت مو SUT از کمترین عوارض را همراه خود دارد. این روش به سبک عمل جراحی انجام می‌شود که بسیار عملی ساده و بی‌دردسر می‌باشد. نتایج این نوع کاشت ماندگار و بسیار رضایت بخش است که به همین دلیل است که در سراسر دنیا از این روش برای کاشت مو استفاده می‌شود.

این روش بر خلاف روش‌های دیگر که به صورت دستی انجام می‌شدند، با استفاده از دستگاه‎‌های پیشرفته عمل کاشت مو را انجام می‌دهد. این روش بدون هیچ گونه درد، خونریزی و دوران نقاهت می‌باشد. از اصلی‌ترین مزایای این روش این است که کاشت مو با دستگاه به صورت اتوماتیک انجام می‌شود، حتی این روش رکوردار شده است، چرا که کاشت 60 تاز مو در یک سانتی متر را در کارنامه خود ثبت کرده است.

کاشت مو و بهترین روش کاشت مو

عمل کاشت مو به روش BHT

این روش مشابه روش‌های دیگر عمل کاشت مو است. تنها فرق آن این است که در این روش از موهای دیگر بخش‌های بدن هم برای کاشت موی سر استفاده می‌کند. این روش عوارض زیادی را با خود همراه داشت به همین دلیل استفاده از این روش برای افراد بسیار کم شد.

عوارض جراحی کاشت مو

  • عوارض عمومی در جراحی کاشت مو
  • عوارض بعد از عمل
  • واکنش های نامطلوب به بیهوشی

عوارض عمومی کاشت مو

مانند هر گونه عمل زیبایی عمل کاشت مو نیز ممکن است عوارض کمی به همراه داشته باشد. عوارض کلی جراحی که در حین کاشت مو رخ می‌دهد به شرح زیر است:

  1. بیهوشی در عمل کاشت مو

واکنش‌های سیستمیک نامطلوب به بی حس کننده‌های موضعی به چهار دسته تقسیم می شوند: سمی، روان زا، خاص یا آلرژیک. اکثر افراد قریب به اتفاق واکنش‌های نامطلوب به مسکن‌های موضعی ماهیت روان‌زا و مرتبط با ترس دارند. واکنش ایمونولوژیک واقعی به یک بی‌حس کننده موضعی نادر است. صرف نظر از این واقعیت که یک بیمار در گذشته بی حسی موضعی دریافت کرده است، قبل از انجام بیهوشی تست حساسیت بر روی فرد انجام می‌شود.

  1. عوارض حین عمل کاشت مو

تاکی کاردی ممکن است زمانی رخ دهد که مایع طوفانی حاوی آدرنالین تجویز شود. این معمولا گذراست. با این حال، در یک بیمار مبتلا به اختلال قلبی، این اتفاق ممکن است یک خطر باشد. از این رو در همه بیماران، به ویژه افراد بالای 40 سال، نوار قلب و ارزیابی پزشک برای آمادگی بیهوشی اندیکاسیون دارد. همچنین توصیه می‌شود ضربان قلب و سطح فشار خون را در طول عمل، به ویژه در طول تجویز بیهوشی، کنترل کنید.

  1. عوارض بعد از عمل کاشت مو
  • سنکوپ عارضه‌ای است که اغلب در پایان هر عمل جراحی رخ می‌دهد، به خصوص اگر جراحی طولانی باشد.این ممکن است به دلیل درد، افت فشار خون وضعیتی، هیدراتاسیون ضعیف، هیپوگلیسمی و غیره باشد. اقدامات احتیاطی مناسب بیهوشی و ضد درد و به حداقل رساندن مصرف زایلوکائین با اتمام هرچه سریعتر جراحی توصیه می‌شود. حفظ هیدراتاسیون و تعادل الکترولیت‌ها در حین جراحی، اجتناب از تغییر وضعیت ناگهانی (مانند ایستادن ناگهانی)، و تجویز کلونیدین (فعالیت آنتی کولینرژیک و ضد درد) قبل از جراحی ممکن است به کاهش احتمال سنکوپ کمک کند.
  • درد حین و بعد از جراحی یک عارضه شایع است و با تکنیک جراحی مناسب و استفاده از مسکن‌ها به راحتی قابل کنترل است.عواملی که به درد کمک می‌کنند عبارتند از: نوار پهن، خونریزی، تنش زخم و جلسات بزرگ با بیهوشی ناکافی. علاوه بر این، از کیسه‌های یخ و ویبراتورها نیز می‌توان برای به حداقل رساندن درد در هنگام تزریق بی حسی (ویبراستزی) استفاده کرد. بی دردی کافی پس از عمل را می‌توان با داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی و سایر مسکن‌ها به دست آورد.
  • افراد بعد از عمل می‌تواند در ناحیه گیرنده ایجاد شود. برای کاهش آن می توان از استروئیدهای خوراکی در دوره بعد از عمل استفاده کرد.
  • خارش بعد از عمل در ناحیه اهداکننده و همچنین گیرنده شایع است.خشک شدن و پوسته شدن می‌تواند دلیل خارش ناحیه عمل باشد. اسپری سالین به مدت 3 تا 4 روز برای چندین بار می‌تواند خارش را کاهش دهد. شستشوی سر ممکن است به کنترل موثر خارش کمک کند. علاوه بر این، آنتی هیستامین‌های خوراکی می‌توانند به خارش کمک کنند، در حالی که خشکی را می‌توان با آلوئه ورا موضعی برطرف کرد.
  • سکسکه یا سرفه بعد از عمل یکی دیگر از عارضه‌های نادر استکه حتی میتواند 2 تا 3 روز طول بکشد. علت ناشناخته است اما ممکن است به دلیل تحریک تقسیمات حسی اعصاب C2، C3 و C4 باشد که همچنین دیافراگم را از طریق عصب فرنیک عصب دهی می‌کند.
  • عفونت: عفونت‌های موضعی می‌تواند در هر دو ناحیه گیرنده و اهدا کننده رخ دهد.بروز عفونت‌های کم و جدی نادر است (کمتر از 1%)، که ممکن است به دلیل بهداشت ضعیف، تشکیل پوسته بیش از حد، یا یک عامل خطر پزشکی از قبل موجود باشد. بسته شدن با فشار زیاد در محل اهدا کننده که منجر به اختلال در گردش خون و تشکیل پوسته مشخص می‌شود، می‌تواند خطر عفونت را افزایش دهد. عفونت‌های محل گیرنده اغلب با پاپولوپوستول‌های موضعی در ناحیه آسیب دیده ظاهر می‌شوند. گاهی اوقات، یک ناحیه موضعی در محل پیوند یا در امتداد خط برش، نوسان، اریتم و حساسیت را نشان می‌دهد که نشان دهنده تشکیل آبسه است.

کاشت مو و بهترین روش کاشت مو

عوارض حین عمل کاشت مو

  • خون ریزی
  • تاکی کاردی
  • سنکوپ
  • درد

عوارض بعد از عمل کاشت مو :

  • عفونت
  • درد
  • خارش
  • ادم

عوارض عمل کاشت مو به روش FUT

  • خون ریزی
  • فولیکولیت
  • عفونت
  • انقباض یا نکروز زخم
  • بی حسی
  • درد مداوم
  • درد بعد از عمل
  • اکستروژن بخیه
  • اسکار کلوئید و هیپرتروفیک
  • افلوویوم مو اهدا کننده
  • سکسکه
  • فیستول شریانی وریدی

عوارض عمل کاشت مو به روش FUE

  • تهی شدن محل اهدا / ظاهر پروانه خورده
  • هیپوپیگمانتاسیون / جای زخم با نقطه
  • افلوویوم حاد
  • پیوندهای مدفون
  • نرخ تراکنش بالاتر
  • اسکار کلوئید/هیپرتروفیک
  • کیست اپیتلیال
  • نکروز
  • برداشت بیش از حد
  • بی حسی و درد مداوم
  • برداشت پیوند در خارج از منطقه امن

عوارض ناحیه گیرنده

  • خط موی ضعیف
  • ظاهر غیر طبیعی با چگالی کم
  • ادم ناحیه گیرنده
  • نکروز
  • فولیکولیت/پوستول بعد از عمل
  • کیست ها

حالا که مزایا و عوارض روش‌های مختلف کاشت مو را شناختیم، بهتر است درباره کارهایی که باید قبل و همچنین بعد از کاشت مو انجام دهیم صحبت کنیم.

کاشت مو و بهترین روش کاشت مو

کارهایی که باید قبل از انجام کاشت مو انجام داد:

زمانی که تصمیم شما برای کاشت مو قطعی شد توصیه می‌شود تحقیقات خود را به درستی انجام دهید. برخی از مواردی که باید برای شروع کاشت مو انجام دهید:

  • صلاحیت پزشک – مطمئن شوید که او یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک با آموزش کاشت مو است.
  • تجربه پزشک – بررسی کنید که چه مدت در جراحی کاشت مو تجربه موفق دارند.
  • نتایج و نظرات پزشک را بررسی کنید.
  • انجام آزمایش خون

برخی از آزمایشات معمول خون، از جمله CBC، HCV، زمان خونریزی، زمان لخته شدن، PT، APTT، قند خون تصادفی، HBs AG، HIV ELISA، ECG(EKG) برای هر عملی مورد نیاز است. این‌ها آزمایش‌های ساده‌ای هستند که برای اطمینان از وجود هیچ مشکل پزشکی ناشناخته‌ای که می‌تواند جراحی شما را پیچیده کند، انجام می‌شود. نتایج را قبل از جراحی به یک پزشک معتمد نشان دهید.

قبل از جراحی کاشت مو چه اقدامات احتیاطی دیگری باید انجام دهم؟

  • برای داشتن بهترین نتیجه باید 2 هفته قبل از عمل کاشت مو سیگار را ترک کنید.
  • برخی از داروها ممکن است قبل از جراحی قطع شود. هر دارویی که مصرف میکنید باید به پزشک اطلاع دهید.
  • شب قبل از جراحی از خوردن غذاهای چرب و تند جلوگیری کنید.
  • دو روز قبل از جراحی موهای خود را با شامپوی روزانه خود بشویید.
  • هر گونه حساسیت را به پزشک خود اطلاع دهید.

در روز عمل کاشت مو چه اتفاقی می‌افتد؟

  • جراحی صبح یا بعدازظهر خواهد بود. می‌توانید صبحانه یا ناهار را قبل از آمدن در زمان تعیین شده میل کنید.
  • ترتیبات حمل و نقل را برای رفتن به خانه بعد از عمل انجام دهید. شما نمی‌توانید رانندگی کنید. پس بهتر است در روز عمل دوستی و یا آشنایی با شما همراه باشد.
  • قبل از جراحی، با دکتر خود برای بار آخر یک بار دیگر برنامه را بررسی کنید. تنها پس از موافقت و امضای فرم رضایت، جراحی شروع می‌شود.

مراقبت‌های بعد از عمل کاشت مو

مانند هر روش جراحی دیگری، حفظ مراقبت مناسب پس از جراحی کاشت مو مهم است. علاوه بر رعایت تمام اقدامات احتیاطی لازم پس از هر عمل جراحی، پس از کاشت مو به احتمال زیاد برای چند روز کمی حساسیت در پوست سر خواهید داشت.

پزشک معمولاً داروهای ضد درد، علاوه بر داروهای آنتی بیوتیک و قرص‌های ضد التهاب تجویز می‌کند. همچنین مهم است که در ناحیه گیرنده اختلال ایجاد نکنید و داروها را برای مراقبت مناسب کاشت مو مصرف کنید. برای تمیز نگه داشتن خط برش و ناحیه جراحی، بیمار باید حداقل یک روز بعد از عمل بانداژ از بانداژ استفاده کند و یک شب آن را نگه دارد.

در روز بعد از پیوند، بانداژ را بردارید تا از تورم جلوگیری شود. دو روز بعد از عمل، مراقبت‎‌های بعد از کاشت مو شامل حمام و تمیز کردن ناحیه اهداکننده است. در این روز بیمار باید چند بار روی گیرنده و همچنین ناحیه اهداکننده مقداری آب بریزد تا تمیز شود. با این حال، اجتناب از استفاده از حوله برای خشک کردن مو ضروری است.

پس از روز دوم، بیمار باید هر روز دو بار ناحیه گیرنده خود را با استفاده از شامپو و نرم کننده ملایم و ضد میکروبی بشویید. این یک مرحله مهم در مراقبت از کاشت مو است و تضمین می کند که پوسته‌ها سر از بین می روند و هیچ عفونتی ایجاد نمی‌کنند.

سایر دستورالعمل‌های مهم مراقبت از کاشت مو شامل موارد زیر است:

  • از مصرف الکل، سیگار و داروهای مسکن خودداری کنید.
  • حداقل تا چند هفته پس از عمل از ورزش یا انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید.
  • داروهای خوراکی تجویز شده را به موقع مصرف کنید.

شما همچنین باید اقدامات احتیاطی را بعد از کاشت مو در هنگام خواب انجام دهید. برای سالم نگه داشتن پیوند و ایمن نگه داشتن سر، توصیه می‌شود هنگام خواب سر را در وضعیت بالا نگه دارید. برای این کار، بیمار می‌تواند چندین بالش یا یک حوله زیر سر خود قرار دهد. علاوه بر این، فقط شامپو، نرم کننده و لوسیون تجویز شده توسط پزشک باید حداقل تا دو هفته پس از پیوند استفاده شود. علاوه بر این، تا سه هفته پس از عمل باید از قرار گرفتن در معرض گرما و آفتاب اجتناب شود. همچنین شنا کردن در این دوره بی خطر تلقی نمی‌شود.

کارهای زیر را بعد از کاشت مو انجام ندهید

  • نباید: صاف روی شکم یا پهلو بخوابید یا خط موی جدید خود را به بالش بمالید.
  • اگر دچار تورم شدید، بخصوص در روزهای 3 و 4 م پس از جراحی نگران نباشید.
  • نباید یخ را مستقیماً روی نواحی پیوند شده پوست سر خود بمالید. شما واقعاً باید از دست زدن به این مناطق با هر چیزی اجتناب کنید.
  • نباید 48 ساعت اول موهای خود را بشورید.
  • مقداری خارش در چند روز اول پس از کاشت مو طبیعی است، اما شما پوست سرتان را نباید بخارید.
  • نباید: در سه روز اول کلاه بپوشید. زخمهایی که به طور طبیعی پس از کاشت مو ایجاد می‌شوند به حدود سه روز زمان نیاز دارند تا سفت شوند. در این مدت، بهتر است چیزی به سرتان تماس نداشته باشد.
  • نباید پوست سر خود را در معرض نور مستقیم خورشید به غیر از دوره‌های زمانی کوتاه در 2 هفته اول قرار دهید. بعد از سه روز، حتما با کلاه بیرون بروید. برای بیماران کاشت مو بسیار رایج است که از زمان تعطیلات برای بهبودی خود استفاده کنند و تا زمانی که در معرض خطر آفتاب سوختگی نباشید. همچنین نباید غواصی کنید.
  • انجام ندهید: در روزهای بعد از کاشت مو به ورزش‌های سنگین نپردازید. شما باید در تلاش برای مراقب از محل زخم باشید – فشار خون و ضربان قلب شما باید در یک منطقه امن بماند تا زمانی که خطر تورم کاهش یابد. رعایت این مورد می‌تواند برای علاقه مندان به باشگاه سخت باشد. ممکن است مجبور شوید به جای دویدن، مقداری کاردیوی سبک انجام دهید.
  • در فعالیت‌هایی که ممکن است باعث تعریق شدید شما شود، شرکت نکنید.
  • موهای خود را به مدت چهار هفته پس از عمل رنگ نکنید. مواد شیمیایی می‌توانند موفقیت فولیکول‌های پیوندی را در شرایط ضعیف اولیه بلافاصله پس از پیوند به خطر بیندازند.

قیمت عمل کاشت مو

بعد از اینکه درباره انواع انجام کاشت مو و کارهایی که باید قبل و بعد از آن انجام داد، صحبت کردیم بهتر است کمی راجب هزینه‌های آن اطلاع پیدا کنیم.

برای اینکه بتوان هزینه‌ای اعلام کرد باید عوامل متعددی را در نظر گرفت.

  • محل

شاید این موضوع برای هزینه کاشت مو کمی غیر معمول به نظر برسد اما اینکه شما کجا و در چه محله‌ای میخواهید کاشت مو را انجام دهید بسیار مهم است و تاثیر در هزینه‌ی کاشت مو شما دارد. موضوع مربوط به تغییر قیمت نسبت به کشورها نیست بلکه در ایران قیمت‌ها با توجه به هر شهر و یا حتی هر خیابان در تهران هم متفاوت است.

بعضی از روش‌ها مانند کاشت مو به روش FIT به دلیل گرانی لوازم و دانش خاصی که نیاز دارد، در بعضی از کلینیک‌ها انجام می‌شود. به همین دلیل ممکن است هزینه کاشت مو در یک کشور و یا شهر بسیار گران باشد. به عنوان مثال بسیاری از ایرانی‌ها که علاوه بر سفر سیاحتی که به ترکیه دارند، کاشت موی خود را به دلیل هزینه کمی که دارد آن جا انجام می‌دهند.

باور اشتباهی که در بین افراد رایج است این است که در ایران به دلیل نداشتن دانش کافی و تجهیزات لازم هزینه کاشت مو بسیار کم است اما این طور نیست. پزشکان ایرانی در انجام این عمل بسیار متبحرتر و باتجربه‌تر هستند.

کاشت مو و بهترین روش کاشت مو

فواید پیوند ( کاشت ) موی طبیعی

  • درمان کم مویی و طاسی سر

این مشکل را بیشتر در مردان مشاهده می‌کنیم که از طاسی موی سر یا کم مویی شدید رنج میبرند. خیلی از مردان از میانه جوانی و میانسالی دچار ریزش مو و طاسی سر آندروژنیک می‌شوند، البته در زنان نیز این ریزش مو شدید در قالب ریزش مو ارثی و هورمونی با الگویی متضاد با الگو طاسی سر با الگو مردانه مشاهده می‌شود.

نکته حائزاهمیت در ارتباط با طاسی سر و کم مویی شدید این است که 95 درصد از کسانی که دچار این حالت می‌شوند، هرگز مجدداً سلامت موهایشان برنمی‌گردد و رشد دوباره موها را تجربه نخواهند کرد. پس این می‌تواند اثری فوق‌العاده مخرب بر زیبایی و اعتماد بنفس افراد از خود برجای بگذارد.

خوشبختانه با استفاده از روش کاشت مو طبیعی می‌توان این مشکل را برطرف کرد. خوب است بدانید که کاشت طبیعی در مقایسه با دیگر انواع پیوند مو شناس موفقیت بیشتری دارد، ماندگاری‌ آن خیلی بیشتر است، طاسی مو را برطرف کرده و کم مویی را هم درمان می‌کند.

  • ظاهری نچرال به چهره می‌بخشد

همانطور که از روش‌ها و تکنیک‌هایی که نام بردیم متوجه شدید، امروز روش‌های درمان طاسی سر و ریزش مو محدود نیست. با وجود این بهترین روش برای درمان طاسی سر پیوند مو طبیعی است و زیباترین نتیجه را نیز درپی خواهد داشت.

در گذشته شاید کاشت طبیعی ظاهری مصنوعی به افراد میبخشید اما امروز با وجود تکنولوژی‌های نوین روز در زمینه زیبایی و کاشت مو می‌توان نتایجی فوق‌العاده طبیعی و زیبا بدست آورد. نتیجه کاشت‌ مو طبیعی در حال حاضر بقدری طبیعیست که اگر شما فردی که کاشت مو انجام داده را برای اولین بار ببینید اصلاً متوجه نمی‌شوید که پیوند مو انجام داده است.

  • یک روش درمانی دائمی است

خیلی از افرادی که ریزش مو و طاسی سر را تجربه می‌کنند مرتباً در حال امتحان کردن روش‌های درمانی و محصولات تقویت کننده متنوع هستند حال آنکه خیلی از انواع طاسی سر غیرقابل درمان است. ولی با پیوند مو این مشکل غیرقابل درمان نیست و می‌توان آن را برطرف کرد. جراح می‌تواند با استفاده از موهای موجود در بانک مو نواحی طاس شده را ترمیم کند، بنابراین فرد مجدداً موهایی قوی و سلامت خواهد داشت و دیگر نگران ریزش موهای نخواهند بود.

برای پیوند مو معمولاً از موهای پشت گوش و پشت گردن استفاده می‌کنند چراکه این موها مقاومت بیشتری نسبت به موهای دیگر نقاط سر دارند و پس از پیوند دچار ریزش نمی‌شوند. بنابراین منطقی‌تر این است که از روش کاشت مو طبیعی استفاده کنید تا تکنیک‌ها و روش‌های درمانی موقت که اثراتی نهایتاً چند ماهه دارند، حال آنکه موهای پیوندی برای همیشه می‌توانند نقاط طاس روی سر را پوشش دهند.

  • درگیر مراقبت‌های دائمی نمی‌شوید

پیوند مو یک روش تهاجمی است و لازم است که پس از انجامش برای مدت زمانی قابل توجهی شما دستورات مراقبتی را اجرا کنید. اما وقتی دوره مراقبت تمام شد و موها رشد کردند دیگر احتیاجی نیست که دائماً در حال مراقبت از موها باشید. دلیل آن واضح است موهای پیوندی کاملاً مانند موهای معمولی هستند پس لازم نیست برای حفظ تراکم موهایتان از ترکیبات خاص یا روش‌های بخصوص استفاده کنید.

  • اعتماد بنفس را پس بگیرید

ظاهر آن چیزیست که هرکسی در نگاه اول از ما دریافت می‌کند، بنابراین اگر ظاهری نامناسب و ناخوشایند داشته باشیم حتماً اگر نگاه دیگران متوجه می‌شویم و طبیعتاً اعتماد به نفسمان تا حدود زیادی کاهش پیدا می‌کند. البته این عدم اعتماد به نفس همیشه ناشی از برخورد دیگران نیست و انسان به خودی خود با مشاهده از دست رفتن سریع موهایش دچار این حالت ناخوشایند می‌شود.

طاسی سر سبب می‌شود که سن واقعی فرد بیشتر نشان دهد و اینطور تصور شود که یک مرد جوان در حال ورود به سنین میانسالی است. اما با وجود تکنیک‌های نوین کاشت مو می‌توان به راحتی این مشکل را رفع کرد و اعتماد بنفس خود را باز پس گرفت.

  • کاهش هزینه‌های درمان طاسی سر

شاید بارها پیگمنتیشن و پروتز مو را امتحان کنید اما حاضر نباشید کاشت مو انجام دهید، حال آنکه چندین بار هزینه این روش‌های درمانی ریزش مو و طاسی سر را پرداخت کردید اما حاضر نمی‌شوید هزینه یکبار کاشت مو را بپردازید چراکه گران به نظر می‌رسد.

بله درست است که روش‌های درمانی یاد شده تاثیرگذار هستند. اما باید مرتباً تکرار شوند و هر بار شما باید هزینه بیشتری بپردازید حال آنکه کاشت مو را یکبار انجام می‌دهید و برای همیشه از شر ریزش مو و طاسی سر خلاص می‌شوید. پس با یکبار هزینه کردن شما برای همیشه مو خواهید داشت و هزینه‌های درمانی‌تان کاهش پیدا می‌کند.

  • بدون عوارض طاسی سرتان درمان می‌شود

پیوندی طبیعی مو روشی بدون عوارض یا کم عوارض محسوب می‌شود. همه روش‌های جراحی عوارض دارند اما عوارض کاشت مو فوق‌العاده کم و ناچیز است. بنابراین ارزشش را دارد ضمن اینکه عوارض در طول چند روز برطرف می‌شود.

عوارض ناشی از کاشت مو 4 تا 14 روز پس از کاشت مو برطرف می‌شود و خیلی کم پیش می‌آید که کسی دچار عوارض ماندگار شود. چنانچه متخصصی زیبایی و پیوند مو کار کشته‌ای را برای انجام این جراحی انتخاب کنید 100 درصد نتیجه مطلوب خواهد بود و دچار عوارض نیز نمی‌شوید.

  • در یک مرحله طاسی سر برطرف می‌شود

از مزیت‌های دیگر پیوند مو این است که این تکنیک تک مرحله‌ای است و نیاز نیست که چندین بار دیگر درمان و پیوند را تکرار کنید. در صورتی که مراقبت‌های لازم را انجام دهید نتیجه پیوند موفقیت آمیز خواهد بود، موها به خوبی رشد می‌کنند و شما نیاز به تکرار مجدد پیوند مو نخواهید داشت.

چه کسانی می توانند کاشت مو انجام دهند ؟

  • کسانی که طاسی مدل مردانه دارند

این مدل طاسی بیشتر در مردان شایع است و به همین علت به نام طاسی مدل مردانه شناخته می‌شود. الگوی این طاسی به این صورت است که موها از قسمت پیشانی به سمت عقب شروع به ریزش می‌کنند، ضعیف می‌شوند و در نهایت کاملاً از بین می‌روند و مویی رشد نمی‌کند. معمولاً در الگوی ریزش مو مردانه موهای اطراف سر مانند یک کمربند باقی می‌ماند.

  • زنانی که موهای نازک دارند

اغلب زنان ریزش مو سراسری را تجربه می‌کنند و این یک فرم متفاوت از الگوی مردانه است. ریزش مو در زنان بیشتر ارثی است و هورمونی است و حدوداً 40 درصد زنان دچار این مدل ریزش مو می‌شوند. در این الگوی ریزش مو ابتدا موها نازک می‌شوند، به تدریج حجم موها کم می‌شود و در به مرور ریزش مو شدت پیدا می‌کند. این ریزش مو معمولا از خط رویش پیشانی آغاز می‌شود.

  • کسانی که موهای خود را در اثر حادثه از دست دادند

در مواردی پوست سر خونرسانی خوبی دارد اما فرد دچار سانحه سوختگی یا عوارض پس از جراحی شده و بخش‌هایی از موهای سر را از دست داده است، در اینصورت می‌توان با انجام پیوند مو این مشکل را برطرف کرد. جراح می‌تواند با برداشتن موهای پیوندی از پشت گوش، گردن و نواحی که تارهای قوی دارند این مدل طاسی را درمان کند.

چه کسانی نباید مو بکارند ؟

همانطور که میدانید کاشت مو روشی مطمئن برای درمان طاسی سر است اما با وجود این نمی‌توان انتظار داشت که این روش برای همه گروه‌ها مناسب باشد. کاشت مو به برخی از افراد توصیه نمی‌شود و آن‌ها نمی‌توانند پیوند مو انجام دهند. از جمله موارد منع پیوند مو می‌توان به موردهای زیر اشاره کرد:

  • کسانی که شیمی درمانی می‌کنند

افرادی که شیمی درمانی می‌کنند به واسطه دریافت داروهای شیمیایی سلول‌های فعال و موثر در رشد مو را نیز از دست می‌دهند. اما این گروه نباید نگران طاسی سرشان باشند چراکه این مدل طاسی و ریزش مو در اغلب موارد پس از بهبود سرطان و قطع شیمی درمانی برطرف می‌شود و مجدداً موها رشد می‌کنند.

  • افرادی که موی کافی در بانک مو ندارند

برخی ریزش موهایشان حتی در بانک مو و پشت گوش نیز زیاد است و موی کافی برای کاشت ندارند. در این کیس‌ها پزشک توصیه به کاشت مو نمی‌کند و نمی‌توان برای چنین افرادی پیوند مو انجام داد.

  • زنانی که ریزش مو شدید دارند

اگر ریزش مو در زنان شدید و سراسری باشد پزشک توصیه به پیوند مو نمی‌کند و بیمار نمی‌تواند کاشت انجام دهد، چراکه احتمال شکست در پیوند مو بالاست.

کاشت مو و بهترین روش کاشت مو

10 مورد تاپ از بهترین کلینیک کاشت مو در تهران

1.کلینیک کاشت مو رازی

کلینیک کاشت مو رازی دارای دو شعبه بزرگ و مجهز در ایران است و خدمات بین المللی برای کشورهای همسایه و مجاوز نیز ارائه می‌دهد. این کلینیک از پیشرفته‎‌ترین تجهیزات پزشکی مورد تایید FDA آمریکا و CE اروپا بهره گفته است و دارای مشاوره 24 ساعته رایگان می‌باشد.

  1. کلینیک کاشت مو آوینا

کلینیک کاشت مو آوینا دارای کادر پزشکی متخصص و مجرب در زمینه پوست مو است. کلینیک آوینا دارای فضایی امن و صمیمی است که با حوصله در مورد سوالات شما در مورد پوست و مو پاسخگو هستند. این کلینیک بهترین دستگاه‌های دنیا و تجهیزات روز دنیا را در کلینیک خود دارد. شما می‌توانید تنها با مراجعه به کلینیک تمام خواسته‌های خود را از کاشت مو بیان کنید و کادر پزشکی تمام آنچه را مورد احتیاج شما است به شما ارائه می‌دهند.

  1. کلینیک کاشت مو چهره‌ نگار

کلینیک کاشت مو چهره نگار از معتبرترین مراکز پزشکی ایران و جهان است و علاوه بر خدمات کاشت مو، خدمات پوستی و تناسب اندام نیز ارائه می‌دهد. این کلینیک از موثرترین روش‌های روز دنیا استفاده می‌کند و مجهز به جدیدترین دستگاه‌های مربوط به حوزه پوست، مو تناسب اندام در جهان است. خدمات رسانی به مشتریان این کلینیک از بهترین‌ها است و کادر پزشکی بسیار با صبر و حوصله و مجربی دارد.

4.کلینیک کاشت مو نیل

کلینیک کاشت مو نیل با پیشرفته‌ترین روش‌های روز دنیا در زمینه کاشت مو و ابرو و همچنین پوست ارائه می‌دهد. این کلینیک با کادر پزشکی متخصص و مجرب در زمینه جوانسازی چهره تخصص بسیاری دارد و شما با خیال راحت در جهت جوان و زیباتر شدن می‌توانید به این کلینیک مراجعه کنید. این کلینیک انواع خدمات کاشت مو، ابرو و همچنین تزریق ژل و بوتاکس،لیزر موهای زائد را ارائه می‌دهد.

5.کلینیک کاشت مو آذین

کلینیک کاشت مو آذری یکی از کلینیک‌هایی است که با اطمینان صد در صدی می‌توان گفت یکی از بهترین و مجرب‌ترین کادر پزشکی را داراست. این کلینیک کلیه خدمات پوست، مو و ناخن، جراحی های زیبایی صورت از جمله بلفاروپلاستی، کاشت مو و ابرو، انواع جراحی های زیبایی بدن، بخش زنان و لابیاپلاستی و وایتنینگ، لیزر موهای زائد و لاغری و تناسب اندام را ارائه می کند

.6. کلینیک کاشت مو ایران زمین

کلینیک کاشت مو ایران زمین یکی از باتجربه‌ترین کلینیک‌ها است که 12 سال سابقه کار دارد. تمام روش‌های زیبایی آن با استانداردهای جهانی است. کلینیک ایران زمین دارای وح تقدیر بین‌المللی است و دارای سه شعبه در ساعی، ونک و بلواز کشاور است.

  1. کلینیک کاشت مو مدرن

کلینیک کاشت مو مدرن دقیقا به معنای اسم خود است و همیشه سعی دارد همگام با جدیدترین و مدرن‌ترین روش‌های پزشکی پیش برود. این کلینیک برای خدمات خود از روش‌هایی با کمترین عارضه و دوره نقاهت استفاده می‌کند و شما را در مدت زمانی کم به چهره‌ای ایده‌آل می‌رساند.

8.کلینیک کاشت مو خانه سفید

کلینیک خانه سفید نیز یکی از پرتجربه‌ترین کلینیک‌ها در زمینه کاشت مو است و بیش از 15 سال سابقه دارد. امروز کلینیک پوست و مو بیش از 50 پزشک مجرب و متخصص در زمینه پوست و مو دارد که شما با اطمینان خاطر می‌توانید برای خدماتی که می‌خواهید به آنجا مراجعه کنید زیرا تا به حال یک نظر منفی در مورد این کلینیک شنیده نشده است.

کلینیک کاشت مو خانه سفید دارای کلینیک کاشت مو خانه سفید با مجموعه ای کامل از بهترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و با متخصصین مجرب و کارآمد و پرسنل دوره دیده در کلیه زمینه های مربوط به کاشت مو و ابرو، جوانسازی و پاکسازی پوست، لیزر موهای زائد و جراحی های زیبایی است.

  1. کلینیک کاشت مو ساعی

کلینیک مو ساعی یکی از بهترین کلینیک‌های کاشت مو در تهران است و زمانی که وارد کلینیک آن می‌شوید حس آرامش و صمیمیت را حس می‌کنید. این کلینیک دارای کادر مجرب و متخصص است و در زمینه خدمات رسانی به مشتریان عالی است.

  1. کلینیک کاشت مو رنسانس

کلینیک کاشت مو رنسانس 21 سال پیش تاسیس شد و از باتجربه‌ترین کلینیک‌ها کاشت مو است و در این مدت بیش از 21000 مورد کاشت مو و ترمیم مو توسط این مرکز انجام شده است که همه موفقیت آمیز بوده و واقعا به همان معنای اسم‌اش نوآوری‌ای در خدمات رسانی کاشت مو و ابرو انجام داده و کسب رضایت مشتری برای این کلینیک از تمام موضوعات مهم‌تر است.