سوالات رایج دستکش آنتی ویروس Finessis

سوالات رایج در مورد دستکش آنتی ویروس Finessis

بخش اول: مواد و تکنولوژی

Flexylon موجود در دستکش آنتی ویروس Finessis چیست؟

Flexylon یک ترکیب منحصر به فرد از پلیمرهای مصنوعی با عملکرد بالا است که به نام SBC نامیده می‌شود که ویژگی‌های فیزیکی لاتکس طبیعی را بدون اشکال پروتئین‌های لاتکس و شتاب‌دهنده‌های شیمیایی شبیه‌سازی می‌کند.

SBC چیست؟

SBC مخفف Styrenic-block-copolymer است. طیف گسترده‌ای از الاستومرها با کارایی بالا قادر به تشکیل فیلم‌های الاستیک بدون نیاز به حرارت زیاد شیمیایی هستند.

دیگر کاربردهای تجاری SBC چیست؟

SBC به‌طور گسترده‌ای در هزاران مورد و کاربرد دیگر که نیاز به عملکرد خوب و انعطاف‌پذیری دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. مواردی مانند هوافضا، خودرو، غذا و صنایع پزشکی. کاربردها شامل بسیاری از موارد مانند چسب‌های حساس به فشار، فیلم‌های بسته‌بندی کششی، پوشش‌های فلزی، آب‌بند، ماستیک، پوشش برای شمارش.

مزایای کلیدی Flexylon ™ در مقایسه با مواد دیگر چیست؟

Flexylon ™ یک جایگزین فوق‌العاده تمیز و نرم برای هر دو لاتکس لاستیک طبیعی و مصنوعی است. این ماده شامل پروتئین‌های لاتکس طبیعی و هم‌چنین هیچ‌گونه مواد شیمیایی مانند شتاب‌دهنده یا رزین‌های پردازشی نیست.

تکنولوژی لایه مولکولی چیست؟

تکنولوژی لایه‌های مولکولی (MLT)، تکنولوژی پیشرفته‌ای است که از مفهوم رسوب لایه مولکولی گرفته شده است و در آن مولکول‌ها به صورت لایه لایه تشکیل می‌شوند و یک لایه نازک و یکنواخت را تشکیل می‌دهند. MLT قادر به تولید فیلم‌های نازک نانو مقیاس با کیفیت بالا در لایه‌های مولکولی است. لایه‌های مولکولی با چرخه‌های کنترل‌شده برای ضخامت‌های مختلف فیلم‌ها، سفارشی‌سازی می‌شوند. این فیلم نه تنها منافذ ندارد و متراکم و یکنواخت است، بلکه سازگار با ساختارهای پیچیده 3 بعدی است.

تفاوت بین تکنولوژی لایه مولکولی MLT و فرآیند تولید لاتکس چیست؟

تفاوت کیفی قابل توجهی در کیفیت و یکپارچگی مانع وجود دارد. فیلم ساخته‌شده از ماده لاتکس توانایی رسیدن به یک ساختار با منافذ میکروسکوپی ذاتی همگن را ندارد. این به این علت است که مواد اولیه لاتکس (که می‌تواند لاتکس طبیعی یا لاتکس مصنوعی باشد) دارای پراکندگی میکروذرات پلیمری در آب است. امکان‌پذیر نیست تبدیل یک پراکندگی ناهمگن به یک فیلم همگن با خطای صفر انجام شود. فیلم‌های ساخته شده از لاتکس دارای منافذ میکروسکوپی ذاتی هستند. در حضور آب، هیدراتاسیون دستکش منجر به کاهش شدید عملکرد پوشش می‌شود.

در مقابل، تکنولوژی لایه مولکولی امکان تولید فیلم‌هایی با تخلخل با کیفیت بالا و غیروابسته را فراهم می‌کند که حساس به هیدراتاسیون نیستند.

آیا Flexylon ™ از سایر مواد به کار رفته در ساخت دستکش پاک‌تر است؟

Flexylon ™ شامل هیچ‌یک از مواد شیمیایی معمولی برای دستکش‌های دیگر مانند پروتئین‌های لاستیکی طبیعی، شتاب‌دهنده‌ها و یا رزین‌های پردازش‌شده نیست، بنابراین قطعا آن‌ها را می‌توان پاک‌تر در نظر گرفت.

آیا Flexylon ™ به سیمان استخوانی مقاوم است؟

Flexylon ™ ساخته شده از SBC، یک بلوک کوپلیمر با کارایی بالا است که قادر به خود-سازماندهی در قالب فیلم‌های الاستیک بدون استفاده از حرارت زیاد است. چنین مکانیسم‌هایی به اصطلاح “شیمی‌ میان مولکولی” نامیده می‌شوند و تحت تأثیر ترکیب کوپلیمر و خصوصیات بخش پلی‌ استایرن قرار می‌گیرند که میکرو حوزه‌های سخت را تشکیل می‌دهند. این فیلم‌ها ممکن است ضعف بالقوه‌ای را در برابر حلال‌های آلی با قطبی‌ پذیری کم مانند سیمان استخوان ناخوشایند نشان دهند.

برای پرسنل عملیاتی که در تهیه و استفاده از مواد شیمیایی خشن، سیمان استخوانی و یا حلال‌های آلی فعالیت می‌کنند، توصیه می‌شود نوع مناسبی از دستکش را به عنوان دستکش تماس تهیه کنید و طبق دستورالعمل تولیدکننده‌های شیمیایی استفاده کنید.

دستکش “بلوم” چیست؟

یک بلوم به عنوان یک لایه نازک روی سطح یک ماده لاستیکی از مواد شیمیایی که قبل از آن یا قبل از تولید آن تولید می‌شود تعریف می‌شود و منجر به مهاجرت مواد شیمیایی از مقادیر ماده به سطح آن می‌شود. مولکول‌های آلی مانند  و سایر عوامل درمانی دارای حلالیت محدود قابل توجهی در الاستومرها هستند. اگر این مولکول‌های آلی موجود در غلظت بیشتر از حلالیت آن‌ها در دمای ذخیره‌سازی باشد، آن‌ها از داخل شبکه پلیمری دستکش به سمت سطح رد می‌شوند و به آرامی منتشر می‌شوند. این اتفاق می‌تواند برای شتاب‌ دهنده‌ها نیز تکرار شود. افزایش غلظت شتاب‌ دهنده‌ها در سطح دستکش باعث افزایش حساسیت پوست می‌شود.

آیا دستکش ®Finessis با دستورالعمل REACH سازگار است؟

REACH (مقررات، ارزیابی، تایید مواد شیمیایی-Regulation, Evaluation, Authorization of Chemicals) یک مقررات اروپایی است که از 1 ژوئن 2007 به اجرا گذاشته شد و هدف آن حفاظت از سلامت انسان و محیط زیست از مواد شیمیایی مضر است. REACH محدودیت‌هایی را برای مواد شیمیایی مضر اعمال می‌کند. ®Finessis عمدتا از SBC تشکیل شده است که یک پلیمر بی اثر است و هیچ‌گونه “مواد بسیار نگران‌کننده در غلظت بیش از 0.1 درصد” که ECHA آن را تعریف می‌کند، ندارد. به طور خاص، ®Finessis مطابق با نیاز REACH مربوط به هیدروکربن‌های چند حلقه ای معطر (PAH) است.

آیا دستکش ®Finessis با پیشنهاد 65 سازگار است؟

پیشنهاد 65، که به طور رسمی به عنوان قانون ایمن نوشیدن آب و سم‌زدایی از سال 1986 شناخته شده بود، در نوامبر سال 1986 به عنوان یک برگه ابتدایی به تصویب رسید. پیشنویس، از منابع آب آشامیدنی دولت کالیفرنیا در برابر مواد شیمیایی شناخته شده علت سرطان، نقص‌های زایمان یا دیگر موارد آسیب‌زا حفاظت می‌کرد و به کسب‌وکارهایی برای اطلاع‌رسانی به کالیفرنیا در مورد مواجهه با چنین مواد شیمیایی نیاز داشت. پیشنهاد 65 نیاز به نگهداری و به‌روزرسانی لیستی از مواد شیمیایی شناخته شده برای ایجاد سرطان یا سمی بودن دارد. دستکش ®Finessis حاوی مواد افزودنی ذکر شده در پیشنهاد 65 نیست.

بخش دوم: محصول و قابلیتهای دستکش

کدام عوامل می‌تواند خواص پوشش دستکش را تحت تاثیر قرار دهد؟

فرموله‌ سازی دستکش، فرآیندهای تولید، شرایط ذخیره‌سازی و استفاده مصرف‌ کنندگان می‌تواند بر خصوصیات پوشش دستکش تاثیر بگذارد. اساسا، تمام دستکش‌های ساخته شده از “لاتکس” دارای منافذ ذاتی میکروسکوپی هستند که آن‌ها را به هیدراتاسیون (پدیده‌ای که منجر به کاهش سریع عملکرد پوشش آن‌ها می‌شود) حساس می‌کند. تخریب دستکش توسط گرما، رطوبت بالا، روغن، لوسیون دست، مواد شیمیایی ناسازگار، نور UV، نور خورشید، نور فلورسنت، دستگاه‌های اشعه ایکس و سایر منابع تولیدکننده ازن انجام می‌شود. 

مسائل مربوط به استفاده از دستکش چیست؟

واکنش‌های مرتبط با دستکش مکرر است. 3 نوع واکنش وجود دارد: تحریک، که یک واکنش غیر آلرژیک است. دو واکنش آلرژیک هم وجود دارد: حساسیت نوع I نسبت به آلرژن‌های پروتئین لاتکس طبیعی و یک نوع حساسیت نوع IV که مربوط به مواد شیمیایی است.

آلرژی نوع IV چقدر مکرر است؟

صدها نوع مواد به عنوان حساسیت‌زا‌های تماسی یا آلرژن‌های شیمیایی شناخته شده‌اند. بعضی از آن‌ها در دستکش یافت می‌شود: واکنش آلرژیک نوع IV می‌تواند به دلیل مواد شیمیایی اضافه شده در تولید دستکش، بیشتر شتاب‌دهنده‌های شیمیایی (تیروما، تیازول، کربامات، گوانیدین) و هم‌چنین عوامل پردازش‌کننده مانند رزین‌ها (رُزین رِزین) ایجاد شود. واکنش‌های آلرژیک با توجه به دستکش‌ها به‌صورت مکرر باقی می‌ماند. دستکش‌های پلی‌ایزوپن مصنوعی با افزایش خطر آلرژی نوع IV همراه است.

“منافذ میکروسکوپی” چیست و چگونه می‌تواند عملکرد مانع دستکش را تحت تاثیر قرار دهد؟

دستکش‌های جراحی در حال حاضر با استفاده از پراکندگی میکروذرات پلیمر در آب، به نام لاتکس تولید می‌شوند. منافذ میکروسکوپی در فیلم لاستیکی به شکست تمام ذرات لاتکس که در ساخت یک دستکش معمولی به طور کامل با همدیگر سازگار اند، منجر می‌شود. پروتئین‌های بومی، سورفاکتانت‌ها و مواد شیمیایی مورد استفاده در فرآیند تولید، مشکوک به ممانعت از هم‌بستگی هستند. هنگامی‌که در تماس با آب، یک روند به نام هیدراتاسیون اتفاق می افتد، که منجر به کاهش سریع عملکرد پوشش فیلم می‌شود.

Flexylon ™ از تکنولوژی Molecular Layer Technology که به هیدراتاسیون تاثیر نمی‌گذارد، تولید می‌شود.

هیدراتاسیون چیست و تاثیر آن بر خواص دستکش چگونه است؟

هیدراتاسیون را می‌توان به عنوان جذب آب به لاتکس تعریف کرد. تمام فیلم‌های مبتنی بر لاتکس دارای منافذ میکروسکوپی ذاتی هستند و حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد شیمیایی همچون سورفکتانت‌ها هستند که باعث می‌شود فیلم به جذب آب وقتی در معرض خون یا مایعات بدن قرار می‌گیرد و یا تنفس در داخل دستکش انجام می‌شود تمایل داشته باشد. آب از طریق کانال پخش می‌شود و هیدراتاسیون به طور قابل توجهی مقاومت امپدانس (یا مقاومت الکتریکی) دستکش‌ها و همچنین خواص مکانیکی آن را کاهش می‌دهد.

Flexylon ™ از مواد شیمیایی Molecular Layer Technology، بدون استفاده از مواد شیمیایی و سورفکتانت‌ها، پردازش می‌شود. بنابراین، Flexylon ™ تحت تاثیر هیدراتاسیون قرار نمی‌گیرد.

عملکرد مکانیکی Flexylon ™ در مقایسه با دستکش‌های ساخته شده با سایر مواد چیست؟

دستکش‌های Flexylon ™ با توجه به استانداردهای بین المللی برای دستکش‌های جراحی مانند سری EN455 و استانداردهای تجهیزات شخصی شخصی (سری EN374) ارزیابی شده است. تست شامل مقاومت مکانیکی، مقاومت به اشک، مقاومت شیمیایی، داروهای شیمی‌درمانی، سازگاری زیستی است.

به عنوان مثال، Flexylon ™ سطح مشابهی را در مقایسه با دستکش‌های پلی‌ایزوپرن ارائه می‌دهد.

Flexylon ™ یک لاستیک مصنوعی است، آیا مواد پلیمری مشابه به عنوان پلی‌ ایزوپرن است؟

هر دو ماده رفتار بسیار خوبی دارند، اما شیمی و فرایندهای تبدیل این مواد متفاوت هستند. عملکرد دستکش ®Finessis به تکیه بر مواد اصلی سازنده و فرآیند تحول این مواد برای ایجاد یک دستکش کمک می‌کند.

Flexylon ™ مزایای زیر را در مقایسه با پلی‌ایزوپرن ارائه می‌دهد:

  1. بدون شتاب‌دهنده، بدون رزین‌های پردازشی
  2. بدون منفذ میکروسکوپی و بنابراین بدون هیدراتاسیون.

آیا دستکش ®Finessis Zero را دو به صورت دو لایه پیشنهاد می‌کنید؟

بله محدوده ®Finessis برای دو لایه پوشیدن طراحی شده است که یک عمل استاندارد است. ®Finessis Corium به طور خاص طراحی شده است که به عنوان یک دستکش کوچک استفاده می‌شود، اما ®Finessis Zero همچنین می‌تواند به عنوان یک دستکش زیرین یا دستکش به صورت مستقل استفاده شود.

Flexylon ™ یک ماده مصنوعی است، آیا باعث عرق کردن خصوصا در جراحی طولانی مدت می‌شود؟

عرق کردن یک فرایند پیچیده است و بسیاری از پارامترها می‌توانند بر آن تأثیر بگذارند. تاکنون در صورت استفاده از دستکش‌های Finessis، هیچ‌گونه شکایتی در مورد چروک پوست ناشی از تعریق وجود ندارد. علاوه بر این Flexylon نرم‌تر از سایر دستکش‌ها است، ممکن است به کاهش نیرو و استرس بر روی پوست کمک کند.

چرا بعضی از دستکش‌ها هنگام پوشیدن و استفاده از آن‌ها قهوه‌ای رنگ می‌شوند؟

تغییر رنگ دستکش ناشی از واکنش بین باقی‌مانده‌های شیمیایی و اسیدی شدید است. این روش برای دیدن مواد شیمیایی در دستکش است. دستکش‌های Flexylon ™ واکنش نشان نمی‌دهند زیرا ماده‌شان حاوی مواد شیمیایی باقی‌مانده نیست.

دستکش‌های معمولی برای جلوگیری از عفونت در موارد حادثه ناشی از تماس با یک شی تیز، چقدر مؤثر هستند؟

دستکش‌ها غشاهای بسیار نازک هستند که نمی‌توانند در برابر نفوذ اجسام تیز (سوزن، اسکالپل، قطعات استخوانی، …) مقاومت کنند.

استفاده از دو لایه دستکش اجازه می‌دهد تا حفاظت بهتری از لایه داخلی انجام گیرد و خطر آسیب‌دیدگی را تا دو سوم کاهش می‌دهد. استفاده از یک دستکش داخلی رنگی، تصویری بهتر از آسیب به دستکش خارجی می‌دهد. اما افزایش آگاهی همیشه غالب است: یک مطالعه نشان داد که تقریبا در 50% موارد دو دستکش می‌تواند در یک محل خرد شود که نشان می‌دهد نسبت به مایعات و عبورشان حساس هستند.

برخی از اشیاء می‌توانند اثری جزئی را از طریق فشردگی مکانیکی به علت خواص کششی دستکش ایجاد کنند که می‌تواند به کاهش حجم انتقال خون کمک کند. با این حال، تمیز کردن یک فرآیند پیچیده است که به پارامترهای مختلفی نظیر هندسه، شکل، تخلخل‌های زیاد و همچنین مواد دستکش، ضخامت و کشش بستگی دارد. در حالی که تمیز کردن می‌تواند برای بخیه‌های سوزنی استفاده شود، نمی‌تواند بر روی بسیاری از اشیاء دیگر با هندسه پیچیده تر و مشکل‌تر از لوله‌های استوانه‌ای جامد مانند اسکالپال‌ها، ابزارها و همچنین تمام اشیاء با حفره (سوزن‌های حفره‌دار توخالی) یا متخلخل (قطعات استخوانی) مورد استفاده قرار گیرد. این مسئله باعث می‌شود تا سطح، توانایی حداکثری خود برای انتقال آلاینده‌ها را داشته باشد و در نتیجه باعث ایجاد خطر بیشتر برای انتقال عفونت شود.

آیا بعد از 2 ساعت استفاده از ®Finessis Zero یا ®Finessis Corium تعویض دستکش را توصیه می‌کنید؟

تمام دستکش‌های جراحی، غشاهای الاستومر نازک (فقط 0،2 میلیمتر) هستند که با توجه به استفاده دائمی از قبیل چرخاندن، کشیدن و قرار گرفتن در معرض مایعات بدن و مواد شیمیایی، مستعد ابتلا به عرق کردن و سوراخ شدن هستند. هم‌چنین، سطوح خارجی دستکش می‌تواند توسط باکتری‌ها به علت تماس با آلودگی و یا اندام‌ها آلوده شود. دستکش‌های معمولی دارای منافذ میکروسکوپی ذاتی هستند و به هیدراتاسیون حساس هستند، که منجر به کاهش شدید عملکرد پوشش می‌شود.

به همین علت، دستکش‌های جراحی باید به طور مرتب تعویض شود. حداقل هر 60-120 دقیقه! آن‌ها هم‌چنین باید در صورت آسیب‌دیدگی قابل توجه، تعویض شوند و یا در هر زمانی که در عمل جراحی به یک پوشش ضدعفونی نیاز باشد.

مواد Flexylon ™ از قبیل ®Finessis Zero، ®Corium یا ®Aegis به هیدراتاسیون حساس نیستند و بنابراین پیش‌بینی می‌شود که این دستکش در طول زمان استفاده، بهتر عمل کند. با این حال، دستکش‌های ®Finessis مانند سایر دستکش‌های دیگر می‌تواند با سایش و یا سوراخ‌شدن جزئی، آسیب ببیند. بنابراین توصیه می‌شود که از دستورالعمل‌های مشابه در مورد تکرر تعویض همانند سایر دستکش‌های جراحی پیروی کنید.

خرید دستکش جراحی آنتی ویروس Finessis

 

[ux_products style=”normal” tags=”662″]