مجله و آموزش سدان مد

برای ویروس کرونا از چه ماسکی استفاده کنیم ؟ { ماسک N95 }

برای ویروس کرونا از چه ماسکی استفاده کنیم ؟ { ماسک N95 }

اکنون که ویروس کرونا در حال گسترش در چین و سایر کشورهای دنیاست، بسیاری از مردم از ابتلا به این بیماری نگران و مضطربند. این بیماری مسری و کشنده است و علائمی شبیه به یک سرماخوردگی وحشتناک را دارد. به همین دلیل این روزها شاهد جستجوی بسیاری از شهروندان ایرانی برای بهترین ماسک ویروس کرونا هستیم.

فیلم‌ها و تصاویری که از مردم چین منتشر می‌شود، نشان می‌دهد که همه‌ی مردم این کشور یک ماسک در مقابل دهان خود گرفته‌اند. اما هنوز هم برای بسیاری از مردم جای سوال دارد که آیا به راستی این ماسک فیلتردار می‌تواند از ورود این بیماری مسری و کشنده به بدن جلوگیری کند؟


دانلود pdf آشنایی با ویروس کرونا

آژانس ملی مدیریت بحران در کشور چین با توصیه‌های ایمنی به شهروندان، از آن‌ها می‌خواهد قبل از ورود از خانه حتماً با ماسک وارد مکان‌های عمومی شوند. نگرانی‌ها در چین و به خصوص در شهر ووهان به اندازه‌ای است که از ورود افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کند، به داخل مترو، اتوبوس و یا هر مکان عمومی دیگر جلوگیری می‌شود.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

آیا واقعا به ماسک ویروس کرونا نیاز داریم؟

بهترین ماسک‌ برای مقابله با بیماری کرونا

یک نکته‌ی مهم برای استفاده از ماسک ویروس کرونا

میزان تاثیر ماسک در پیشگیری از کرونا

توانایی ماسک N95 در برابر کرونا

احتیاط‌های لازم برای مقابله با کرونا

ماسک ویروس کرونا

آیا واقعا به ماسک ویروس کرونا نیاز داریم؟

کرونا اکنون یکی از جدیدترین تهدیدات بشر در کل دنیاست. حتی با وجود تدابیری که در ایران برای جلوگیری از ورود این ویروس اندیشیده شده است، ورود نابهنگام این ویروس چندان هم دور از نظر نیست. پس لازم است که مردم و شهروندان ایرانی هر یک برای مقابله با این بیماری خود را آماده کنند.

مهم‌ترین توصیه‌های پیشگیری از این بیماری همانند بیماری آنفلونزا عبارت است:

  • شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون
  • خودداری از تماس دست با بینی، دهان و چشم
  • استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی

استفاده از بهترین ماسک ویروس کرونا برای افراد سالمند و کودکان ضرورت بیشتری دارد. بدن این افراد در برابر بیماری کرونا توانایی کمتری دارد. خوشبختانه هنوز خبری از انتشار این بیماری در ایران به گوش نرسیده است. با این وجود توصیه می‌شود که در مکان‌های عمومی از جمله مترو و خیابان، از ماسک‌های فیلتردار استفاده کنید.

هر گاه کسی در مقابل شما به یکباره عطسه کند، با وجود ماسک شما در برابر این بیماری در امان خواهید بود.

بهترین ماسک‌ برای مقابله با بیماری کرونا

در حال حاضر چندین نوع ماسک مختلف برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا توسط سازمان‌های بهداشتی در چین و سایر کشورها تولید می‌شود. این ماسک‌ها دارای فیلتر مقاوم هستند که از ورود این بیماری مسری به داخل بدن جلوگیری می‌کند.

6 نوع از بهترین ماسک فیلتردار برای جلوگیری از این بیماری عبارتند از:

Cotton mask ،  Paper mask، Activated charcoal mask،   Surgical، N95 respriator، Pitta mask

N95 respriator در بین تمامی این ماسک‌ها بیشترین استفاده را دارند. ماسک N95 نوعی ماسک فیلتردار تنفسی محسوب می‌شود که قادر است از ورود کوچکترین ذرات هوا به داخل بینی و دهان جلوگیری کند. ماسک‌های N95 یک وسیله‌ی مهم پزشکی محسوب می‌شوند که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تایید شده‌اند. 

این ماسک‌ تنفسی بیش از 95 درصد از ذرات معلق در هوا (حتی به اندازه ی 0.3 میکرون) را فیلتر می‌کند. ویروس‌های خانواده‌ی کورنا، از جمله ویروس‌های کوچک محسوب می‌شوند. البته این مقایسه با توجه به استانداردهای ویروس کرونا با سایر ویروس‌ها انجام شده است. یک ویروس کرونا به طور متوسط کمی بیشتر از 0.1 میکرون است. البته بخشی از این ویروس‌ها با زدن ماسک فیلتردار وارد بدن نمی‌شوند.

یک نکته‌ی مهم برای استفاده از ماسک ویروس کرونا

این ماسک‌های فیلتردار برای کودکان و مردانی که ریش و سبیل خود را نزده‌اند، به خوبی عمل نمی‌کند. همچنین تنفس را برای کسانی که به بیماری‌های ریوی مبتلا هستند، سخت می‌کند. در زمان زدن ماسک، نمی‌توانید همانند زمانی که ماسک روی دهان و بینی نیست، تنفس کنید.

در داروخانه‌ها ماسک‌های متعددی وجود دارد که برخی از افراد نسبت به نوع ماسک اطلاعات کافی ندارند. بسیاری از این ماسک‌ها برای جراحی هستند و از کاغذ روغنی تهیه می‌شوند. این ماسک‌ها دارای دو بند هستند که در پشت گوش قرار می‌گیرند. متأسفانه این نوع از ماسک‌ها بسیار ضعیف عمل می‌کنند. به همین دلیل برای پیشگیری از بیماری کرونا توصیه نمی‌شوند.

میزان تاثیر ماسک فیلتردار در پیشگیری از کرونا

نوع ماسکی که برای مقابله با بیماری کرونا استفاده می‌کنید، اهمیت زیادی دارد. همه‌ی ماسک‌ها حتی قدرتمندترین آن‌ها قدرتی برای مقابله با بیماری‌ها به طور 100 درصد را ندارند. اما براساس مطالعاتی که در سال 2008 برای شناسایی میزان تاثیر ماسک‌های تنفسی در برابر اسپری فلورسنت صورت گرفت، نتایج نشان داد که این ماسک‌ها نمی‌توانند به طور 100 از ورود گازها به داخل ریه‌ها جلوگیری کنند.

اما تحقیقاتی که در دانشگاه نیو ساوت ولز در شهر سیدنی (استرالیا) بر روی ماسک فیلتردار صورت گرفت، نشان داد که پوشیدن این ماسک‌های نازک تا حد زیادی مؤثر است و می‌تواند تا حد زیادی خطر انقباض‌ عفونت‌های تنفسی را کاهش دهد. به شرط اینکه ماسک فیلتردار شما استاندارد و از سوی سازمان غذا  و دارو به تأیید رسیده باشد.

توانایی ماسک ان 95 در برابر کرونا

اکنون بهترین ماسک ویروس کرونا همان ماسک N95 است که توسط میلیون‌ها چینی استفاده می‌شود. این ماسک توسط چندین شرکت بزرگ در چین و آمریکا تولید می‌شود. این ماسک توسط FDA مهر تأیید دریافت کرده است. این موضوع نشان می‌دهد ماسک‌های مذکور تا حد زیادی مصرف‌کنندگان را در برابر بیماری کرونا محافظت می‌کند.

این ماسک‌ها یک بار مصرف هستند و نباید بیش از یک روز از آن‌ها استفاده کنید. با وجود تاثیر ماسک N95 نباید در معرض افراد مشکوک به این بیماری قرار بگیرید.

احتیاط‌های لازم برای مقابله با کرونا

اکنون در چین و سایر کشورهای دنیا اقدامات احتیاطی زیادی برای پیشگیری از بیماری مسری کرونا در نظر گرفته شده است. برای مثال در کشور چین از تجمع‌های عمومی جلوگیری شده است. همچنین جشن سال نو در این کشور تعطیل شد تا از شیوع بیشتر این بیماری پیشگیری شود.

هر روز خبرهای جدیدی از انتشار بیشتر این بیماری در بین شهروندان چینی و سایر مردم دنیا محاوره می‌شود. با این حال نباید این اخبار باعث ترس و وحشت شما شود. اقدام بهداشتی به موقع می‌تواند تا حدود زیادی از انتشار این بیماری پیشگیری کند. مهم‌ترین توصیه‌ی ما استفاده از ماسک ویروس کرونا برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

13 دیدگاه در “برای ویروس کرونا از چه ماسکی استفاده کنیم ؟ { ماسک N95 }

  1. Farzad Fezzi گفت:

    با سلام
    باعث خرسندی و افتخار است که توانستید خط تولید ماسک N95را در ایران راه اندازی و تولید کنید . موفق و پیروز باشید

    1. م.ج گفت:

      اتفاقآ باعث تاسفه … کدوم خط تولید که ماسک ها دست مردم نمیرسه .. خیلی باعث خرسندی نبشید حتی تیم پزشکی هم ماسک نداره

  2. ناشناس گفت:

    تاثیر ماسک نیم ساعتهویروس شناسا هم تایید کردن ماسک فقط از گسترش هنگام عطسه و سرفه و آلوده شدن دهان با دست آلوده کمک میکنه
    حتی بهترین ماسکها هم نمیتونن این ویروس هوازی رو از چشمها دور کنن

  3. مازیار گفت:

    سلام قیمت این ماسک چند هست و چگونه سفارش بدم برای تهران

    1. فرزاد راد گفت:

      سلام
      متاسفانه فعلا موجودی تمام شده است. جهت اطلاع از موجودی باید با شرکت تماس بگیرید

  4. نولان گفت:

    چگونه تولیدکننده ای هستید که ماسک تموم کردین!!!!؟
    کرونا یک دهم میکرون اندازشه و ماسک فقط ذرات سه دهم میکرون به بالا رو فیلتر میکنه پس عملا به درد نخوره …. بهتره بهداشتو رعایت کنیم وسلام

    1. فرزاد راد گفت:

      ما تولید کننده نیستیم دوست عزیز
      در کدام قسمت متن اشاره شده که ما تولید کننده هستیم ؟
      ما صرفا توزیع کننده هستیم
      موفق باشید و ممنون بابت اطلاع رسانیتون

  5. اصغر تبرزرد گفت:

    موجود ندارید گوه میخورید سایت دارید

    1. فرزاد راد گفت:

      بالاخره هر شخصی میتونه شخصیت خودش رو جلوه بده اینجا هم ما فیلتر نمیکنیم شخصیت شما را.
      ما 4000 نوع محصول داریم که خیلی از بیمارهایی که امیدی به زندگی روی تخت بیمارستان ندارن میتونن محصولات را که خود بیمارستان هم نداره از ما تهیه کنن.
      امیدواریم شما هم روی شخصیت خوبی پیدا کنید

  6. با سلام
    بهترین ماسکی که در بازار هم موجود هست برای بیماری کرونا چیست ؟
    ممنون از اطلاعات خوبتون

    1. فرزاد راد گفت:

      سلام
      ماسک N95 و ماسک N99

  7. تکست گفت:

    سلام
    جهت تماس با شرکت برای اطلاع موجودی از چه شماره ای اقدام کنیم؟

    1. فرزاد راد گفت:

      شماره ها در همه جای سایت درج شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *