خرید لوازم اتاق عمل

لوازم اتاق عمل شامل مجموعه ای از تجهیزات و وسایل کاربردی است. وجود تمامی این وسایل و دستگاه ها برای انجام عمل جراحی ضرورت دارد. خرید لوازم اتاق عمل به دلیل حساسیتی که دارند، نباید از هر فروشگاه ناشناسی خریداری شوند. در واقع باید با اعتماد کامل به فروشنده و یا برند، تجهیزات مورد نیاز خود را خریداری کنید.

تجهیزات اتاق عمل شامل چه وسایلی است؟

تجهیزات مرکز جراحی شامل وسایل و لوازم بی شماری است. از جمله این تجهیزات می توان به گازهای بیهوشی، دستگاه ساکشن (مکش)، الکتروکوتر، شان‌ها، تورنیکه، کاپنوگراف، مانیتور، کلمپ‌ها یا نگهدارنده‌ها اشاره کرد. البته وسایل و تجهیزات دیگری از جمله میز مایو، صندلی تابوره، اکارتورها یا رترکتورها، چراغ جراحی یا چراغ سیالتیک، جداکننده‌های بافتی یا دایسکتورها هم در اتاق عمل استفاده می شود.

استفاده از  ماسک، دستکش، گان جراحی و لباس اتاق عمل هم از لوازم ضروری برای اتاق عمل هستند.

چرا خرید تجهیزات اتاق عمل از فروشگاه های معتبر ضرورت دارد؟

تجهیزات اتاق عمل باید کیفیت بالایی داشته باشند. از سوی دیگر استانداردهای وزارت بهداشت را دریافت کرده باشند. اصل بودن محصولات هم یکی دیگر از دلایلی است که باید از فروشگاه های معتبر خرید کنید. برای مثال گان جراحی از جمله لوازمی است که باید در اتاق عمل استفاده شود. در صورتی که از مواد بی کیفیت و یا نامرغوب استفاده شده باشد، نمی تواند کادر درمان را در برابر بیماری های مسری محافظت کند.

توجه به اصول ارگونومی در خرید لوازم اتاق عمل

برخی از تجهیزات و وسایلی که در اتاق عمل استفاده می شوند، باید استاندارد باشند. در تولید آنها اصول ارگونومی رعایت شود. برای مثال چراغ جراحی یا چراغ سیالتیک، صندلی  تابوره و یا میز مایو باید به گونه ای طراحی شوند که دسترسی و کار با آنها برای پزشک و پرستاران در حین جراحی دشوار نشود.

مثال دیگر در مورد چراغ های جراحی است. این وسیله باید نور کافی برای انجام عمل جراحی را تأمین کند. در عین حال نور آن استاندارد و فاقد اشعه های مضر باشد. این در حالیست که بسیاری برای خرید لوازم پزشکی اتاق عمل توجهی به این موضوع ندارند.

عملکرد سریع و کیفیت بالای تجهیزات

در زمان خرید لوازم پزشکی اتاق عمل باید کیفیت آنها را نیز در نظر بگیرید. برای مثال دستگاه بیهوشی پرکاربردترین دستگاه برای چنین مکانی است. این دستگاه باید بتواند با سرعت بالا میزان ثابتی از گازهای طبی را با گازهای بیهوشی ترکیب و سپس گاز حاصل را با فشار ثابت به بدن بیمار برساند.

فرآیند جراحی باید در کمترین زمان ممکن انجام شود. در نتیجه دستگاه ها باید با سرعت بالایی عمل کنند. سایر وسایل نیز به گونه ای طراحی شوند که کار کردن را برای کادر درمان دشوار نکند.

قابلیت شستشو و ضدعفونی کردن تجهیزات

برخی از وسایل مورد نیاز برای اتاق عمل یکبار مصرف هستند و قابلیت ضدعفونی و شستشو ندارند. برای مثال شما نمی توانید ماسک یا گان جراحی را شسته و مجدد استفاده کنید. اما دستگاه های زیادی هستند که به ضدعفونی کردن نیاز دارند. برای مثال دستگاه هایی مثل ونتیلاتور، ساکشن و یا مانیتور باید بعد از هر بار استفاده ضدعفونی شوند. با این اوصاف در زمان خرید لوازم اتاق عمل باید به قابلیت ضدعفونی کردن آنها دقت داشته باشید.

تجهيزات پزشکي سدان مد يکي از بزرگترين فروشگاه هاي کشور که به صورت 24 ساعته و آنلاين در ايران فعاليت دارد از قسمت هاي مختلف سايت سدان مد ديدن فرماييد.