بهترین گوشی پزشکی

آشنایی با گوشی پزشکی

گوشی پزشکی یا استتوسکوپ از جمله ضروری ترین لوازم مورد نیاز پزشکان و پرستاران است. کاربرد این وسیله شنیدن صدای قلب و ریه است. گوشی پزشکی شامل دو قسمت دیافراگم و بل است که قسمت بل گوشی کوچک تر است. برای شنیدیدن صداهایی که فرکانس بالایی دارد از دیافراگم استفاده می شود و صداهایی که فرکانس پایینی دارد از بل استفاده می شود. صدا های شنیده شده با توجه به فرکانس، شدت، کیفیت، مدت و موقعیت زمانی آن ها نسبت به انبساط و انقباض قلب تعریف می شوند و هر کدام نشانه بیماری خاص است، در نتیجه اگر شما پزشک و پرستار یا هر فردی که قصد خرید گوشی پزشکی را دارد ما به شما این توصیه را می کنیم که از خواندن ادامه این مطلب غافل نشوند.

معرفی برند های گوشی پزشکی

گوشی های پزشکی از ضروری ترین و رایج ترین تجهیزات پزشکی هستند. در نگاه اول انتخاب کردن و خرید آن کار ساده ای به نظر می رسد اما نکته قابل توجه تعداد بی شمار بیماران و تنوع گوشی پزشکی در بازار و دوام و کیفیت متفاوتی که وجود دارد؛ انتخاب سختی پیش رو است. ما اینجا چند مدل از بهترین برند های گوشی پزشکی را برای شما معرفی خواهیم کرد تا انتخابی درست و با کیفیت داشته باشید.

برندها شامل:

بهترین گوشی پزشکی

ALPK2

این گوشی پزشکی توسط کشور ژاپن ساخته می شود و یکی از استاندارد ترین گوشی های پزشکی جهان شناخته می شود و دارای استانداردce است. تیوپ گوشی طبی دو طرفه ALPK2 از دو لوله برخوردار است که برای شنیدن دقیق تر ضربان قلب کاربرد دارد و جنس آن از تیوپ دو لایه P.V.C است که سبب استحکام بیشتر می شود. روی سطح دیافراگم این گوشی قطعه ای از جنس ضد شوک جای گذاری شده است تا از شوک که به وسیله سرمای گوشی به وجود می آید، جلوگیری کند. این محصول شامل 5 دیافراگم داخلی یدک است که دو دیافراگم یدک با سایزهای کوچک و متوسط و سه دیافراگم Bell با سایزهای کوچک، بزرگ و متوسط ارائه می شود. همچنین یک جفت گوشی سرپوش اضافه نیز به همراه دارد. طول تیوپ آن 43 الی 56 سانتی متر است. این گوشی پزشکی دارای سرپوش نرم و راحت است و به آسانی تمام قسمت های آن برای استریل کردن باز و بسته می شود و بهتر است فرایند استریل کردن دیافراگم و حلقه دور آن با دستمال یا پنبه آغشته به الکل انجام شود.

بهترین گوشی پزشکی

MDF

یکی از مشهورترین و محبوب ترین گوشی های پزشکی MDF است که توسط کشور آمریکا ساخته شده است و از جنس استنلس استیل تولید شده است. این محصول از کیفیت بالای آکوستیک برخوردار است که صداهای قلبی، ریوی و کوروتکوف را با دقت و شفافیت بالایی انتقال می دهد. این گوشی از طراحی ارگونومیک برخوردار بوده است و کارایی و ماندگاری منحصربه فردی دارد.گارانتی مادام العمر گوشی های پزشکی MDF و نسبت قیمت به کیفیت گوشی یکی دیگر از مزیت های این کمپانی نسبت به مابقی برند ها است. قابل استفاده برای دوره های دانشجویی و تخصصی است. این محصول دارای ویژگی های بسیار زیادی است که قابل شمارش نیستند ما در اینجا به برخی از ویژگی های گوشی پزشکی اشاره می کنیم.

این ویژگی ها شامل:

زیبا و کارآمد بودن

طراحی دو طرفه از جنس استیل

انتقال بهینه ی صوت

دست ساز

دارای فنر دوبل درون شلنگ به منظور بالا بردن دوام

قسمت های فلزی ساخته شده از جنس استلنس استیل

چسب پیس دو طرفه

دیافراگم دارای قابلیت تنظیم

حساسیت صدایی بالا

تیوب مقاوم با انعطاف پذیری بالا

تیوب آکوستیک تولید شده از PVC بدون لاتکس، نچسب و ضخیم

همانطور که در بالا اشاره کردیم این فقط بخش کوچکی از ویژگی های زیاد این محصول است و موارد دیگری است که نام برده نشده است ولی با همین ویژگی های نام برده شده شما از کیفیت و مزیت های بی شمار این محصول آگاهی یافتید.

بهترین گوشی پزشکی

Riester

ویژگی های این محصول شامل:

دارای طراحی مدرن و زیبا

ابعاد دریافت کننده دو طرفه صدا در مدل بزرگسال 48 الی 36 میلی متر

ابعاد دریافت کننده دو طرفه صدا در مدل اطفال 36 الی 28 میلی متر

ابعاد دریافت کننده دو طرفه صدا در مدل نوزاد 28 ال 22 میلی متر

طول گوشی مدل بزرگسال 74 سانتی متر

طول گوشی مدل اطفال 69 سانتی متر

طول گوشی مدل نوزاد 69 سانتی متر

همه مدل ها به همراه دو جفت سری داخل گوش عرضه می شود.

گیرنده صدا با طراحی خاص بر روی بدن بیمار احساس سرما به وجود می آورد.

علاوه بر تمام این ویژگی ها، قابلیت اصلی این گوشی کیفیت انتقال صدای آکوستیک است.

بهترین گوشی پزشکی

Rossmax

همانطور که میدانید برای بررسی قلب حتی کوچک ترین صدا ها هم دارای اهمیت هستند پس باید این گوشی ها به کوچک ترین صدا حساسیت داشته باشند. این محصول از حساسیت بالای صوتی برخوردار است و دارای انتقال صوت آکوستیک است که این مسئله جزء مهم ترین مزیت های این محصول است. جنس بدنه این گوشی از فولاد ضد زنگ یا همان استلنس استیل است که مانند فولاد های معمولی عمل نمی کند یعنی در برابر هوا و رطوبت زنگ نمی زند و لکه دارد نمی شود. این گوشی طبی دارای یک تیوپ با دو مسیر عبور صوت رفت و برگشت جداگانه برای جلوگیری از تداخل صوتی است به این دلیل دارای دقت و حساسیت بالایی است. در دنیای امرزه افراد بسیار زیادی یافت می شوند که نسبت به موادی که از لاتکس ساخته شده حساسیت نشان دهند، اما برای ساخت این محصول از لاتکس استفاده نشده است بنا براین گزینه مناسبی برای افرادی است که به لاتکس حساسیت دارند. یکی دیگر از مزیت های این محصول گیرنده صوتی دو طرفه دیافراگم یدکی داخل بسته و گیره داخل گوش اضافی که از جنس نرم تولید شده اند؛ است.

ویژگی های این محصول شامل:

حساسیت صوتی بالا

انتقال صوت آکوستیک

ساختار پیشرفته استیل ضد رنگ

شامل دو رنگ قابل تغییر

بدون اتکس

دارای 2 سال گارانتی

Zenithmed

Zenithmed

در ابتدا لازم است ذکر کنیم این برند از بمعروف ترین و نامدار ترین برند های موجود در بازار است و همچنین این گوشی جزء مقرون به صرفه ترین گوشی های پزشکی است که در بازار خواهید یافت. از 2 پاویون برخوردار است که برای معاینه بزرگسالان مناسب است و دارای کیفیت بالایی است. میله از جنس برنج است و رنگ نقره ای دارد ودارای لوله Y شکل یک تکه و بادوام است.

ویژگی های این محصول شامل:

کیفیت صدای بسیار خوب

سری 2 پاویونی بزرگسال

لوله Y شکل از جنس PVC

دارای حلقه ضد سرما

مطابق مشخصات کانال شنوایی گوش کاربر

ساخت کشور چین

بهترین گوشی پزشکی

Litmann

از جدیدترین مدل های گوشی پزشکی موجود در ایران است که حساسیت صوتی و مشخصات آکوستیکی بالایی دارد. این محصول  از چست پیس دو طرفه و دیافراگم قابل تنظیم برخوردار است و همچنین کیفیت تیوب آن نیز بالا است.

این محصول ویژگی های زیادی دارد که ما چند نمونه را برای شما ارائه می دهیم:

دیافراگم قابل تنظیم در هر دو طرف چست پیس اصفال و بزرگسال

نظافت و اتصال راحت دیافراگم

بدون استفاده از لاتکس

چست پیس از استیل ساخته شده است و طراحی زیبایی دارد

تیوب در اثر قرار گرفتن گوشی درون جیب تغییر حالت نداده و آسیبی نمی بیند

جنس دیافراگم از فایبرگلاس و اپوکسی است.

جنس قطعات فلزی از آلومنیوم آنودایز شده و نوعی الیاژ به کار رفته در صنایع هوایی

ساخته شده کشور آمریکا

بسته حاوی دو عدد داخل گوشی اضافی

بهترین گوشی پزشکی

Microlife

ویژگی های این محصول:

توصیه شده برای کاربرد در مراکز پزشکی

دقت صوتی بالا

کیفیت مطمئن

دارای میله گوشی از جنس برنجی با روکش کروم قابل تنظیم

لوله Y شکل یک تکه و بادوام

دارای گوشی با سر مخروطی نرم

بهترین گوشی پزشکی

HEINE

 

این مدل گوشی قسمت گوشی آن دو طرفه و از فولاد ضدزنگ ساخته شده است. طراحی فنری اتصال گوشی راحتی بی نطیری را برای پزشکان ایجاد کرده و همچنین این محصول دوام و کیفیت بالایی دارد.

ویژگی های این محصول:

دارای گیرنده صوتی دو طرفه

سبک و راحت برای کاربر و پزشک

راندمان انتقال صوت آکوستیک بالا

تیوب ساخته شده از مواد بدون لاتکس

دارای تیوب دو کاناله برای انتقال بهینه صدا و تداخل نداشتن صدای چپ و راست

ساختار ارگونومیک و راحت حین استفاده برای کاربر و بیمار

ساخته شده توسط کشور آلمان

قابل انتخاب در مدل های اطفال و بزرگسال

گیرنده های صوتی حالت سرما را به بیمار انتقال نمی دهد

بهترین گوشی پزشکی

Welch allyn

این مدل گوشی ساختاری سبک و راحت دارد و همچنین انتقال صوت آکوستیک بالایی دارد. این گوشی در مصارف متفاوت عمومی و تخصصی کاربرد دارد. ویژگی های این گوشی:

دارای گیرنده صدای دو طرفه از جنس استیل

بدون ایجاد حالت سرما در بیمار

دارای سری گوش قابل تعویض و فیت شونده به صورت راحت و عایق در گوش

تیوب ساخته شده از مواد بدون لاتکس

ساخت کشور آمریکا

وزن سبک

انتقال بسیار خوب صداهای مختلف قلب(فرکانس های بالا و پایین)