مجله و آموزش سدان مد

نحوه استفاده از گاز استریل پانسمان

استفاده-از-گاز-استریل

نحوه پوشاندن زخم با استفاده از گاز استریل پانسمان

در این پست از سری مقالات زخم قصد داریم نحوه استفاده از گاز استریل موجود در جعبه کمک های اولیه را به شما آموزش دهیم، پس با سدان مد همراه باشید:

خرید گاز استریل سروش

بالشتک‌ها و پوشش‌های پانسمان می‌توانند برای درمان بسیاری از زخم‌ها و خراش‌های کوچک ­استفاده شوند. گاز استریل پانسمان یک مورد ضروری است که باید در کیت کمک‌های اولیه در خانه، محل کار،مدرسه یا وسیله نقلیه قرار داده شود. در اینجا چند نکته در مورد اینکه چگونه یک زخم را با گاز استریل پانسمان بانداژ کنید و نیز نحوه‌ی انجام آن را حرف‌هایی زده خواهد شد.

چه زمان باید یک زخم را با گاز استریل پانسمان  باندپیچی کنید؟

بعضی از زخم‌ها باید با گاز استریل پانسمان باندپیچی شوند، درحالی‌که زخم‌هایی هم هستند که نیازی به پانسمان ندارند. یک زخم کوچک با خونریزی کم نیازی به باندپیچی ندارد، چون که به سرعت بهبود پیدا می‌کند. یک بریدگی در قسمتی از بدن که زیاد استفاده می‌شود، مانند یک دست، باید با گاز پانسمان باندپیچی شود تا از تشکیل پوست زخم که می‌تواند مانع استفادهٔ آن قسمت از بدن شود، جلوگیری گردد.

گاز پانسمان به چند دلیل برای پوشاندن زخم توصیه می‌شود. این گاز می‌تواند زخم را درمقابل خاک و باکتری‌ها محافظت کند تا در بهبود زخم‌ها و کاهش خطر ابتلا به عفونت‌ها کمک کند. گاز پانسمان دارای محیطی مرطوب است که اجازه می‌دهد اکسیژن به زخم برسد؛این امر موجب بهبودی سریع زخم می‌شود. همچنین گاز پانسمان خون را جذب می‌کند و موجب لخته شدن می‌شود.

انواع گازهای پانسمان

انواع مختلف گازهای پانسمان را می‌توان در یک کیت کمک‌های اولیه قرار داد. اندازه  اسفنج‌ها،گازهای پانسمان لایه‌ای مربعی شکلی هستند که اندازه‌ی آنها 2×2 اینچ یا 4×4 اینچ است و به عنوان پوشش بر روی زخم استفاده می‌شود. گاز پانسمان اشباع‌شده، با دارو پوشیده می‌شود تا از عفونت جلوگیری کند. گاز پانسمان می‌تواند از پنبه، نایلون یا الاستیک ساخته شود و برای محافظت از زخم استفاده می‌شود.

چگونه از گاز استریل پانسمان برای پوشاندن زخم استفاده شود ؟

برای باند پیچی کردن زخم با گاز پانسمان، شما به یک پد گاز پانسمان نیاز خواهید داشت که بزرگتر از مساحت زخم باشد. زمانی که بسته‌ی گاز استریل را باز کنید، دستکش بپوشید. از یک پدال گاز پانسمان دارویی استفاده کنید؛ در صورت نبود پد دارویی پماد آنتی بیوتیکی را روی پد قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که پد به اندازه کافی ضخیم هست تا بتواند ترشحات زخم را جذب کند.

زخم را کاملاً تمیز کنید و سپس یک پد گاز استریل پانسمان را روی آن قرار دهید. سپس گاز پانسمان رادر اطراف زخم بپیچید. کار بانداژ کردن را از زیر زخم شروع کنید و آن را به سمت بالا بکشید. زخم را بیش از حد محکم نکنید زیرا ممکن است پد گاز پانسمان به زخم بچسبد.گاز استریل پانسمان را با نوار بهداشتی بپوشانید، مگر اینکه خود گاز پانسمان چسبنده باشد.

اگر شما نیاز دارید که یک زخم بزرگ را با گاز پانسمان بپوشانید، یک قطعه از گاز پانسمان را بردارید و آن را صاف کنید. زخم را با یک پد گاز پانسمان بپوشانید و سپس یک انگشت شست دست خود را روی یک لبه ­ی بانداژ قرار دهید. بانداژ را دو بار اطراف زخم بپیچید. بانداژ را با یک قطعه نوار یا گیره محکم کنید.

گاز پانسمان را مکرراً عوض کنید

شما بایستی اغلب هنگام بیدار شدن، بانداژ را عوض کنید. اول باید لایه ­ی بیرونیِ بانداژ را باز کنید و سپس گاز پانسمان را بردارید. مراقب باشید، زیرا ممکن است پد به زخم چسبیده باشد. اگر گاز پانسمان را سریع بکشید ممکن است باعث آسیب بیشتر به زخم شود. زخم را تمیز کنید و آن را دوباره با روش گفته‌شده باندپیچی کنید. همچنین بررسی کنید که زخم عفونت نکرده باشد.

گاز پانسمان و سایر مواد مورد نیاز را در جعبه کمک‌های اولیه خودتان داشته باشید

اطمینان حاصل کنید که جعبه یا قفسه کمک‌های اولیه دارای اقلام ضروری، جهت درمان ضایعات جزئی باشد. شما باید بالشتک‌ها و نوارهای گاز پانسمان استریل را داشته باشید تا بتوانید از بریدگی‌ها و خراش‌ها را بانداژ کنید. همین امروز، گاز پانسمان و سایر اقلام مورد نیاز را در جعبه کمک‌های اولیه خودتان قرار دهید.

جهت مشاوره، بررسی قیمت و خرید انواع گاز پزشکی با کارشناسان تجهیزات پزشکی سدان در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *